احتمال عرضه مزدا ۲ جدید در کالبد تویوتا یاریس

احتمال عرضه مزدا ۲ جدید در کالبد تویوتا یاریس

مزدا به نوعی در حالت گذار قرار داشته و تا اوایل سال ۲۰۲۲ برنامه‌ای برای عرضه محصولی جدید ندارد. در آن زمان احتمالاً نسل جدید مزدا ۲ حداقل برای بازارهای اروپایی معرفی خواهد شد. البته نباید منتظر محصولی کاملاً جدید باشید.

بنا به گزارش میدونی و به نقل از اتوکار، این خودروساز ژاپنی نسخه ریبج شده و اندکی متفاوت از تویوتا یاریس اروپایی را در این قاره عرضه خواهد کرد. این خبر بر پایه گزارش مالی اخیراً مزدا منتشر شده است.

اتوکار با استناد به اسناد رسمی مزدا گفته که این خودرو بر پایه تویوتا یاریس و در عرض ۲ سال آینده تولید خواهد شد. این هاچبک به همراه یاریس در شمال فرانسه تولید خواهد شد و جای مزدا ۲ فعلی را که از سال ۲۰۱۴ در حال فروش بوده و فاقد قوای محرکه الکتریکی شده است خواهد گرفت. به این ترتیب مزدا خواهد توانست استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه اروپا را پاس کرده و جریمه نشود.

مزدا در بیانیه‌ای رسمی گفته است:

به عنوان یکی از چندین راهکار موجود ما به این نتیجه رسیدیم که سیستم هیبریدی تویوتا راه‌حلی عالی برای پاسخ به نیازها و قوانین پیش رو است. این همکاری نتیجه بحث‌ها و گفت‌وگوهای میان دو شرکت بوده و طی آن از منابع تجاری هر دو شرکت استفاده خواهد شد و درعین‌حال هر یک از ما مدیریت و برندی مستقل خواهیم داشت.

البته باید به چند نکته اشاره شود. اول اینکه تویوتا یاریس بازار آمریکا اساساً نسخه ریبج شده از نسل قبلی مزدا ۲ بوده و خب دیدن همکاری برعکس دو شرکت در قاره سبز جالب خواهد بود. همچنین ما احتمال نمی‌دهیم که پیشرانه کمپرس/احتراق بنزینی مزدا در این خودرو ارائه شود؛ و اینکه منتظر هستیم ببینیم آیا این خودروساز ژاپنی نسخه مخصوص خود از GR یاریس داغ یا یاریس کراس را نیز خواهد ساخت یا خیر. به احتمال زیاد پاسخ این سؤال منفی خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.