احتمال شکایت تسلا از پخش‌کننده ویدئوی تصادف خودرو با عروسک کودک

احتمال شکایت تسلا از پخش‌کننده ویدئوی تصادف خودرو با عروسک کودک

شرکت تسلا خواستار حذف ویدئوهای مربوط به تصادف خودروهایش با عروسک‌های تست تصادف که به‌شکل کودکان درست شده بودند، از ویدئوهای یک گروه هواداری ایمنی شده است. این ویدئو، نشان می‌دهد که خودروی تسلا درحالی‌که به سیستم دستیار راننده مجهز شده بود و از آن به‌طور فعال استفاده می‌کرده است، از روی عروسک‌ها عبور می‌کند. تسلا این ویدئو را بدنام‌کننده و گمراه‌کننده خوانده است.

گروه یادشده موسوم‌به «پروژه صبحگاه»، یک کمپین تلویزیونی ملی راه‌اندازی کرده است که در آن درباره خطرهای احتمالی سیستم نرم‌افزاری موسوم‌به «FSD» (سیستم خودران کامل) تسلا به عموم هشدار می‌دهد و نگاهی موشکافانه به این فناوری دارد.

یکی از ویدئوهای این کمپین یک خودروی تسلا را درحالی‌که نمایش می‌دهد که نرم‌افزار FSD را به‌صورت فعال استفاده می‌کند و درعین‌حال از روی یک مانکن کودک عبور می‌کند و این عبارت را می‌گوید: «Tell Congress to Shut it Down». تسلا در یک اظهارنامه قضایی در تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۲۲ بیان کرد که پروژه صبحگاه و موسسش «درحال بی‌اعتبارسازی اهداف تبلیغاتی تسلا و افشای اطلاعات بدنام‌کننده در ملاعام» هستند. این اظهارنامه پنجشنبه هفته گذشته توسط پروژه صبحگاه منتشر شد.

تسلا این گروه را به انجام اقدام قضایی تهدید کرده و گفته که تست‌های این ویدئو فریب‌آمیز بوده و توانایی‌های فناوری تسلا را درست ارائه نمی‌کنند. این شرکت آمریکایی مدعی شده که فاز بتا FSD یک نسخه آزمایشی از فناوری رانندگی خودران این شرکت است که توسط تعداد محدودی از مالکان آزمایش می‌شود. تسلا می‌گوید که فاز بتا می‌تواند عابر پیاده که شامل کودکان نیز می‌شود را شناسایی کند و اگر به‌درستی به‌کارگرفته شود، سیستم پیش‌از برخورد فعال شده و از آن پیشگیری خواهد کرد.

پروژه صبحگاه که توسط «دن اودود» بنا شده است، یک کارآفرین اهل کالیفرنیا و منتقد سیستم و نرم‌افزار تسلا است که برای عضویت در سنای آمریکا نیز نام‌نویسی کرده است. پروژه صبحگاهی مدعی شده که تست‌هایش «تماما حقیقی بوده و هیچ فریبی در آن‌ها وجود ندارد» و اظهارنامه تسلا را «تبلیغی و مربوط به بازاریابی» معرفی کرد. تسلا نیز به درخواست این گروه برای جواب، پاسخ نداد.

همه ما می‌دانیم که شرکت‌های بزرگ چگونه می‌توانند نقص‌های محصولات خود را لاپوشانی کرده و همه چیز را بی‌نقص جلوه دهند اما آیا تسلا (که حاشیه بسیاری در تمام زمینه‌های کاری‌اش داشته) نیز یکی از همین شرکت‌ها به شمار می‌رود؟ نظر شما چیست؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.