احتمال شراکت مرسدس بنز و ب‌ ام‌ و!

احتمال شراکت مرسدس بنز و ب‌ام‌و!

به‌تازگی شایعاتی منتشر شده‌اند که احتمال شراکت دو رقیب دیرینه یعنی مرسدس بنز و ب‌ام‌و را مطرح کرده‌اند. در این شایعات گفته شده ممکن است ب‌ام‌و و شرکت مادر مرسدس بنز یعنی دایملر برای توسعهٔ پلت‌فرم‌های آینده، باطری‌ها و تکنولوژی‌های رانندگی خودکار باهم مشارکت کنند. به گزارش اتوموتیو نیوز به نقل از منبعی که نخواسته نامش فاش شود، بحث‌های بین این دو شرکت فعلاً در مراحل اولیه است. اما اگر این توافق نهایتاً به انجام برسد، نباید انتظار داشت که نتایج آن سریعاً مشخص شود زیرا فرایندهٔ توسعهٔ کُند خودروها میان زمان آغاز شراکت تا زمان دیدن نتایج آن در نمایندگی‌های فروش چندین سال فاصله می‌اندازد.

البته همکاری میان دایملر و ب‌ام‌و کاملاً بی‌سابقه نیست. مثلاً در سال ۲۰۱۷ این دو خودروساز همراه با فورد و فولکس‌واگن به‌منظور ایجاد شبکهٔ شارژ سریع در سراسر اروپا، همکاری‌هایی را باهم آغاز کردند. در سال ۲۰۱۶ نیز این دو برند آلمانی برای تنظیم مشخصات شبکهٔ اینترنت ۵G با شرکت‌های مخابراتی همکاری کردند. در همین حال، آئودی، دایملر و ب‌ام‌و برای خرید خدمات نقشه‌برداری نوکیا باهم همکاری کردند و قصد داشتند از این فناوری برای بهبود نسل آیندهٔ سیستم‌های کمک‌راننده و تکنولوژی‌های خودران استفاده کنند.

درهرحال آنچه این روزها به‌وضوح می‌توان احساس کرد این است که صنعت خودروسازی در حال گذر بزرگی از دهه‌ها ساخت پیشرانه‌های درون‌سوز به تمرکز بیشتر روی وسایل نقلیهٔ الکتریکی است. علاوه بر این، تکنولوژی‌های خودران نیز به‌سرعت در حال پیشرفت هستند و حتی ممکن است در آینده نیازی به انسان برای کنترل خودروها نباشد؛ اما هردوی این تکنولوژی‌ها به سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای نیاز دارند و همکاری‌هایی مانند مشارکت دایملر و ب‌ام‌و هزینه‌های توسعهٔ فناوری‌های جدید را کاهش می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.