احتمال ساخت خودروی ارزان‌قیمت تسلا در آینده‌ای نزدیک

احتمال ساخت خودروی ارزان‌قیمت تسلا در آینده‌ای نزدیک

ایلان ماسک می‌گوید احتمال ساخت خودروی الکتریکی با قیمت کمتر از ۲۵ هزار دلار در حدود سه سال آینده وجود دارد.

ماسک در خلال مصاحبه با یکی از مشهورترین یوتیوبرها گفته ساخت چنین خودرویی نیازمند یک سری پیشرفت‌های فنی در سال‌های آینده خواهد بود. البته که باید مقیاس اقتصادی این برند نیز به‌طور قابل‌توجهی بهبود یابد.

ماسک برای اولین بار در ماه ژوئن درباره ساخت خودرویی ارزان‌تر از مدل ۳ صحبت کرده و ادعا کرده بود احتمال عرضه‌ی خودرویی جمع‌وجور در ۵ سال آینده وجود دارد. اگرچه تولید چنین خودرویی جذاب به نظر می‌رسد اما خیلی امیدوار نباشید که این خودرو را تا میانه‌ی دهه میلادی آینده ببینید.

دو و نیم سال از زمان معرفی نسخه پیش‌تولیدی مدل ۳ با قیمت ادعایی ۳۵ هزار دلار می‌گذرد اما هنوز هم نسخه پایه این خودرو در دسترس نیست. در واقع خرید تسلا مدل ۳ با قیمت پایین‌تر از ۵۰ هزار دلاری در حالت فعلی سخت بوده و احتمال تغییر وضعیت در آینده‌ای نزدیک هم بسیار پایین است. ساخت و عرضه‌ی خودرویی با قیمت ۲۵ هزار دلار یک بازی کاملاً متفاوت برای تسلا خواهد بود.

چند ماه پیش خبری از طرف برخی مهندسان آلمانی منتشر شد که در آن گفته شده بود ساخت تسلا مدل ۳ هزینه‌ای در حدود ۲۸ هزار دلار دارد که حدود ۱۰ هزار دلار آن مربوط به هزینه‌های تولید و کارگری بوده و باقی مبلغ نیز به متریال مربوط می‌شود. اگرچه تسلا بخواهد با ساخت خودرویی ۲۵ هزار دلاری سود به دست آورد باید هزینه‌های آن زیر ۲۰ هزار دلار تمام شود.

اگرچه به نظر می‌رسد تولید چنین خودرویی در این لحظه دور از ذهن است اما به هدف ماسک که تولید خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمت برای توده مردم است احترام می‌گذاریم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.