احتمال زنده شدن رنو ۴ و ۵ (له کار) با شوکی الکتریکی!

احتمال زنده شدن رنو ۴ و ۵ (له کار) با شوکی الکتریکی!

رنو در دهه ۷۰ میلادی و زمانی که مایکل جردن در NBA می‌درخشید روزهای خوشی را سپری می‌کرد. رنو ۴ یکی از محصولات ساب کامپکت فرانسوی‌ها بود که به تعدادی بیش از ۸ میلیون دستگاه تولید و به مدت ۳ دهه فروخته شد. همچنین حدود ۹ میلیون دستگاه رنو ۵ یا له کار در آمریکا طی ۲ دهه تولید شد که حکایت از محبوبیت این خودروها دارد.

این دو نام مشهور به خاطره‌ها پیوسته‌اند اما به نظر می‌رسد رنو در حال برنامه‌ریزی برای احیای آن‌هاست هرچند گفته شده این خودروها در صورت تولید از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهند کرد.

اتوموتیونیوز اروپا به نقل از دو منبع ناشناس گزارش داده که احیای رنو ۴ و له کار بخشی از برنامه‌های تغییر ساختاری رنوست که هدفش بهبود فروش و هماهنگی با استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه می‌باشد.

رنو سال پیش برنامه خود برای صرفه‌جویی ۲ میلیارد یورویی در ۳ سال آینده را اعلام کرد. نیازی به گفتن نیست که شیوع گسترده کرونا فشار مضاعفی به فرانسوی‌ها وارد کرده و عملی کردن برنامه‌ها را بیش از پیش ضروری ساخته است. رنو می‌خواهد خودروهای سودده تری همچون محصولات الکتریکی و کراس اوورها را بسازد که این مهم درست نقطه مقابل برنامه‌های کارلوس گوسن است.

همچون همیشه باید اعلام کرد این خبرها اندکی با اغراق منتشر شده‌اند زیرا هیچ مقامی از سوی رنو به‌صورت رسمی این اخبار را تائید نکرده و البته واکنشی هم به آن‌ها نشان نداده است.

اما تا چند روز دیگر لوکا دِ مئو مدیرعامل رنو استراتژی این برند را اعلام خواهد کرد و بنابراین در چهاردهم ژانویه ۲۰۲۱ بهتر خواهیم توانست با جهت‌گیری این شرکت در آینده آشنا شویم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.