احتمال رکوردشکنی تسلا مدل S پلاد در ۴۰۰ متر

احتمال رکوردشکنی تسلا مدل S پلاد در ۴۰۰ متر

ما می‌دانیم که تسلا مدل S خودرویی سریع است. نسخه ارتقا یافته مدل S پلاد حتی سریع‌تر بوده و تسلا مدعی است این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه دارد. این ادعاها هنوز اثبات نشده‌اند زیرا مدل S پلاد به دست مشتریان نرسیده اما حداقل یکی از منابع خبری ادعا می‌کند اطلاعاتی درباره عملکرد این خودرو در ۴۰۰ متر به دست آورده است. اگر این اطلاعات درست باشند تسلا مدل S سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا خواهد بود.

منبع خبری موردبحث درایو تسلا کاناداست اما قبلاً از ورود به جزئیات باید گفت هیچ‌کدام از این ادعاها فعلاً تائید نشده‌اند. دلیل آن‌هم ذکر خبر به نقل از منابع ناشناس است بنابراین اینجا احتمالات زیادی دیده می‌شود. البته هنوز هم معتقدیم مدل S پلاد با قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک خودروی فوق‌العاده سریعی خواهد بود بنابراین به نظر نمی‌رسد این ادعاها خیلی دور از واقعیت باشد.

اما این ادعاها چه چیزی را نشان می‌دهند؟ بر پایه خبر منتشر شده، تسلا مدل S پلاد توانسته در پیست مسابقه اتوکلاب فاموسو کالیفرنیا زمان ۹.۲۳ ثانیه را برای مسافت ۴۰۰ متر ثبت کند. سرعت این خودرو در زمان عبور از خط پایان برابر با ۲۴۴.۸۷ کیلومتر در ساعت بوده است. آیا این خودرو از لاستیک‌های خیابانی استفاده کرده یا لاستیک‌های مسابقه‌ای؟ آیا خودرو نسخه تولیدی استاندارد با کابین کامل بوده است؟ از آنجایی که هیچ‌چیز به‌صورت رسمی اعلام نشده بنابراین ویدئویی از این رکورد نیز در دست نیست.

تسلا لیستی از زمان ۹.۲۳ ثانیه با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را در وب‌سایت خود ثبت کرده بنابراین قطعاً چنین خبری را تائید کرده است. البته داج ادعای خبرسازی درباره چلنجر SRT دیمن و رکورد ۴۰۰ متر ۹.۶۵ ثانیه‌ای آن دارد اما تکرار این رکورد در دنیای واقعی تقریباً غیرممکن بوده است. مدل S به عنوان خودرویی الکتریکی توانایی بالایی دارد چراکه علاوه بر گشتاور آنی از سیستم چهار چرخ محرک نیز سود می‌برد.

به‌طور خلاصه باید گفت ما به شدت منتظر حضور تسلا مدل S پلاد در پیست‌ها و رکوردزنی معتبر هستیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.