احتمال خرید تسلا توسط غول تکنولوژی اپل

احتمال خرید تسلا توسط غول تکنولوژی اپل

به تازگی Citigroup گفته که تسلا و برخی دیگر از کمپانی‌های بزرگ از جمله اهداف احتمالی اپل برای خریداری آن‌ها به شمار می‌آید.

این غول تکنولوژی در حال حاضر بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار پول برای کار کردن داشته و تحلیلگر Citigroup گفته که تسلا، نت فلیکس یا والت دیزنی از جمله اهداف احتمالی اپل محسوب می‌شوند.

بیش از ۹۰ درصد منابع کمپانی اپل در خارج از آمریکا است اما با توجه به سیاست‌های جدید دونالد ترامپ، شاید شرکت‌های چندملیتی منابع مالی خود را وارد آمریکا کرده و در مقایسه با نرخ مالیات ۳۵ درصد کنونی تنها مالیات ۱۰ درصدی پرداخت کنند؛ بنابراین شاید اپل حدود ۲۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌ی خود را وارد آمریکا کند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

تحلیلگر Citigroup می‌گوید:

از آنجایی که یکی از اولویت‌های اصلی دولت جدید آمریکا اجازه دادن به کمپانی‌های آمریکایی برای بازگرداندن سرمایه به داخل کشور با نرخ مالیات پایین‌تر است، شاید اپل نیاز بیشتری برای استفاده از این منابع مالی داشته باشد.

اگرچه اپل به راحتی می‌تواند تسلا را خریداری نماید اما احتمالاً این اتفاق رخ نمی‌دهد. چند سال قبل صحبت‌های مشابهی وجود داشت اما در نهایت به نتیجه نرسید. با توجه به اینکه مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک معتقد است کمپانی او می‌تواند در عرض یک دهه ارزشمندتر از اپل شود، باور این موضوع که او کنترل کمپانی خود را به اپل بسپارد سخت می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.