احتمال حذف پیشرانه‌های اوپل توسط پژو-سیتروئن

احتمال حذف پیشرانه‌های اوپل توسط پژو-سیتروئن

پس از دست‌یابی به این نتیجه که تأسیسات پژو-سیتروئن پربازده‌تر از کارخانه‌های اوپل هستند، این کمپانی فرانسوی که هم‌اکنون دومین خودروساز بزرگ اروپا محسوب می‌شود گفته توسعه پیشرانه‌های روسلهایم آلمان از نظر راندمان با فرایند ساخت پیشرانه‌های پژو و سیتروئن برابر نیستند. به همین دلیل شاید اوپل و واکسهال از پیشرانه‌های مالک فرانسوی خود استفاده کنند و این موضوع می‌تواند تأثیر مستقیم روی هزاران کارمند اوپل بگذارد.

نه تنها شاهد محصولات اوپل با قلبی فرانسوی خواهیم بود بلکه محصولات این شرکت با سابقه آلمانی از همان پلتفرم مدل‌های پژو-سیتروئن استفاده خواهند کرد. این موضوع چیزی فراتر از احتمال است زیرا مدیر توسعه پژو-سیتروئن در گفت‌وگو با یک رسانه گفته است:

ما در آینده استفاده از پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های پژو-سیتروئن برای محصولات اوپل را شروع خواهیم کرد. این موضوع در طول یک روز رخ نخواهد داد بلکه چندین سال طول خواهد کشید.

زمانی که از مدیر شرکت درباره حذف پیشرانه‌های اوپل پرسیده شد او گفت تصمیمی دراین‌باره گرفته نشده است. او گفت اوپل تنها در صورتی از پیشرانه‌های خود استفاده خواهد کرد که بهبودهای اساسی در تمامی زمینه‌ها رخ دهد. او خاطرنشان کرد اوپل می‌تواند از مزیت‌های تجربی پژو-سیتروئن در توسعه پیشرانه بهره‌مند شود. در طولانی‌مدت، پیشرانه‌های توسعه یافته توسط اوپل حذف خواهند شد زیرا پژو-سیتروئن می‌خواهد از پرداخت حقوق معنوی و حق اختراع به مالک اسبق اوپل یعنی جنرال موتورز دوری کند.

مدیر شرکت فرانسوی گفت:

ما می‌خواهیم در سریع‌ترین زمان ممکن هرگونه پرداخت برای حق بهره‌برداری و اختراع را به پایان برسانیم.

هنوز مشخص نیست سرنوشت مرکز تست و توسعه‌ای که حدود یک سال پیش در روسلهایم افتتاح شده و ۸۰۰ کارمند دارد چه خواهد شد. تکه‌ی دیگر این پازل نیز درگیر بودن ۳۰۰۰ مهندس اوپل در پروژه‌های زمان جنرال موتورز است.

اگر به یاد داشته باشید، برنامه‌هایی برای تولید یک شاسی‌بلند پرچم‌دار در جایگاهی بالاتر از مدل‌های کراس لند X و گرند لند X وجود داشت اما پژو-سیتروئن تصمیم به توقف فعلی این برنامه‌ها گرفت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.