احتمال جریمه سنگین فیات-کرایسلر در فرانسه!

احتمال جریمه سنگین فیات-کرایسلر در فرانسه!

اپیزود دوم دیزل گیت با هنرمندی فیات-کرایسلر! اگر رگلاتورهای فرانسه تشخیص دهند که فیات-کرایسلر در تست‌های آلایندگی فریب‌کاری کرده است احتمال جریمه چند میلیارد دلاری این شرکت وجود خواهد داشت. مقامات این کشور هم‌اکنون مشغول تحقیق و بررسی از فولکس‌واگن، رنو، پژو-سیتروئن و همچنین فیات-کرایسلر بوده و فهمیده‌اند که آلایندگی نیتروژن اکسید برخی محصولات در دنیای واقعی بالاتر از حد مجاز است.

تست موردنظر نشان داده که خودروهای فیات ۵۰۰X و جیپ چروکی ۱۰ برابر بیشتر از حد مجاز نیتروژن اکسید را در زمانی که تست به مدت بیشتر از ۲۰ دقیقه ادامه داشته باشد تولید می‌کنند. نشریه لوموند فرانسه گفته که این یافته‌ها نشان می‌دهد نرم‌افزاری غیرقانونی که خروجی‌های تست‌ها را دست‌کاری می‌کند احتمالا در این خودروها بکار رفته است. پس از مشاهده این نتایج تحقیقات یاد شده در ماه مارس انجام شده‌اند.

فیات-کرایسلر از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و در بیانیه‌ای آورده است:

ما به دنبال فرصتی به منظور پاسخ به این ادعاها هستیم. می‌خواهیم نشان دهیم که خودروهای دیزلی قوانین آلایندگی را رعایت می‌کنند.

اگر تمامی این ماجراها حقیقت داشته باشد احتمال جریمه ۱۰ درصد درآمد جهانی این کمپانی که برابر با ۱۱.۰۷ میلیارد دلار است وجود خواهد داشت.

بنا به گفته رویترز، فیات-کرایسلر همچنین به خاطر ایجاد مانع در تحقیقات نیز متهم شده است. این موضوع نیز می‌تواند به جریمه‌ای چند میلیون دلاری و بیش از ۲ سال زندان برای افرادی که دخیل در قضیه باشند منجر شود.

این اولین باری نیست که فیات-کرایسلر در مظان اتهام قرار می‌گیرد. پس از آشکار شدن رسوایی آلایندگی دیزل گیت فولکس‌واگن در آمریکا، فیات-کرایسلر نیز به خاطر دست‌کاری محصولات خود در سوی دیگر دریای آتلانتیک متهم شد. دپارتمان قضاوت آمریکا در ماه می ۲۰۱۷ این کمپانی را به خاطر استفاده غیرقانونی از نرم‌افزاری که نتایج تست آلایندگی بیش از یک‌صد هزار دستگاه خودروی فروخته شده از سال ۲۰۱۴ را تاکنون دست‌کاری کرده تحت پیگرد قرار داد. فیات-کرایسلر گفته که روی تعمیر این خودروها کار می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.