احتمال به خطر افتادن سلطنت تسلا در چین!

احتمال به خطر افتادن سلطنت تسلا در چین!

تسلا در حال تسلط بر بازار خودروهای الکتریکی در چین است اما انتظار می‌رود این شرکت سال آینده با چالش‌هایی از سوی رقبا روبرو شود.

تسلا امسال حدود ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رساند و به این ترتیب چین دومین بازار بزرگ تسلا پس از آمریکا بود. اگرچه این آمار فروش برای تسلا احساس‌برانگیز است اما برخی تحلیل گران معتقدند فروش تسلا در چین سال آینده افزایش خواهد یافت اما شرکت‌های چینی نیز می‌توانند فروش خود را بالا ببرند.

انجمن خودروهای سواری چین تخمین می‌زند تسلا سال آینده می‌تواند فروش حدود ۲۸۰ هزار دستگاهی در چین داشته باشند که یکی از دلایل آن تولید تسلا مدل Y در گیگافاکتوری شانگهای خواهد بود. ایلان ماسک انتظار دارد این کراس اوور پرفروش‌تر از خودروهای مدل ۳، مدل S و مدل X ظاهر شود.

یکی از تحلیلگران صنعت خودرو در مصاحبه با بلومبرگ گفته است:

با وجود مزیت‌های عمده گیگافاکتوری ۳ تسلا، می‌توان انتظار افزایش فروش قابل‌توجهی را برای سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در کشور چین داشت.

اگرچه انتظار می‌رود فروش تسلا در چین افزایش یابد اما انجمن خودروهای سواری چین پیش‌بینی کرده کل فروش خودروهایی با انرژی‌های جدید در چین به ۱.۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱ برسد به این معنی که بیش از ۸۰ درصد بازار آماده‌ی تصاحب توسط شرکت‌های متنوع خواهد بود. شرکت‌هایی همچون Nio، Xpemg و Li در موقعیت بسیار خوبی برای فروش خودروهای الکتریکی هستند.

مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های مشاوره خودرویی در چین گفته است:

از ماه ژوئن تاکنون شاهد رشد پایدار فروش شرکت‌های Nio، Xpeng و Li بوده‌ایم. آیا شما می‌توانید با وجود چنین شرکت‌های ثروتمند و خلاق رقابتی باقی بمانید؟

این تنها خودروسازان چینی نیستند که مایه نگرانی تسلا می‌باشند. خودروسازان مشهوری همچون فولکس‌واگن و مرسدس بنز نیز به شدت در حال گسترش سبد محصولات الکتریکی خود هستند و آمار فروش خودروهایی همچون فولکس ID.3 نشان داده این محصولات با استقبال بالایی مواجه شده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.