احتمال ادغام رنو/فیات-کرایسلر در صورت حمایت نیسان

احتمال ادغام رنو/فیات-کرایسلر در صورت حمایت نیسان

ظاهراً فیات-کرایسلر و رنو به دنبال احیا کردن روند گفت‌وگوهای مربوط به ادغام دو شرکت هستند.

رویترز گزارش داده نیسان خواهان کاهش قابل‌توجه سهم ۴۳.۴ درصدی رنو در این شرکت ژاپنی بوده تا به این ترتیب از ادغام ۳۵ میلیارد دلاری آن با فیات-کرایسلر حمایت کند.

مقامات فیات-کرایسلر در ۲۷ می برنامه‌ی ادغام خود را به رنو ارائه دادند و گفت‌وگوها در آن زمان آغاز شد. البته این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی به‌صورت ناگهانی پیشنهاد خود را پس گرفت که یکی از دلایل آن شرایط سیاسی کنونی دولت فرانسه عنوان شده است. در روزهای بعد اعلام شد دولت فرانسه به دنبال جلب نظر نیسان در حمایت از این معامله بوده ولی موفق نشده است.

منابع مطلع می‌گویند جان الکان مدیرعامل فیات-کرایسلر و ژان دومنیک سنارد همتای او در شرکت رنو گفت‌وگوهای خود برای انجام این معامله را ادامه می‌دهند اما هیچ‌یک از دو شرکت یاد شده به‌صورت رسمی به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

باور بر این است توبی مایرسون مشاور ارشد فیات-کرایسلر در بحث ادغام با رنو به مقر نیسان در یوکوهامای ژاپن رفته تا با مدیران ارشد این شرکت از جمله هیروتو سایکاوا مدیر اجرایی نیسان دیدار کند.

سایکاوا مدت‌های زیادی است که می‌گوید اتحاد با رنو باید دوباره متوازن شود. نیسان بسیار بزرگ‌تر از رنو بوده اما تنها ۱۵ درصد از سهام این خودروساز فرانسوی را در اختیار داشته و البته فاقد حق رای است اما رنو ۴۳.۴ درصد سهام نیسان را به خود اختصاص داده و مقامات کمپانی ژاپنی به شدت به دنبال ایجاد توازن در این مالکیت هستند.

دولت فرانسه اندکی پس از توقف روند گفت‌وگوهای ادغام رنو و فیات-کرایسلر گفت مایل به کاهش سهم ۱۵ درصدی خود در رنو است تا معامله‌ی این دو شرکت پیشرفت کند. البته این موضوع در صورتی رخ خواهد داد که نیسان هم از ادغام آن‌ها حمایت نماید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.