اثرات دردسرساز کمبود چیپ‌ها روی پیکاپ‌های جدید جنرال موتورز!

اثرات دردسرساز کمبود چیپ‌ها روی پیکاپ‌های جدید جنرال موتورز!

قطعات نیمه‌رسانا یا همان چیپ ها در صنعت خودرو کاربرد گسترده‌ای دارند و مخصوصاً در دوران کنونی که خودروهای بیش‌ازپیش پیشرفته و مدرن شده اند، چیپ ها نقش بسیار مهمی در خودروها ایفا می‌کنند.

به همین خاطر است که کمبود جهانی چیپ ها در حال حاضر کل صنعت خودرو را تحت تأثیر قرار داده و این کار برخی خودروسازان را مجبور به تعطیلی خطوط تولید کرده است. جنرال موتورز اخیراً اعلام کرده کارخانه خود در میشیگان را که به تولید کامارو و برخی محصولات کادیلاک مشغول است تعطیل می‌کند و دلیل آن‌هم کمبود چیپ هاست.

رویترز گزارش داده جنرال موتورز برخی پیکاپ های فول سایز ۲۰۲۱ را بدون سیستم AFM یا همان تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندرها تولید می‌کند. این موضوع را سخنگوی جنرال موتورز تائید کرده و گفته که محصولات موردبحث از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری اکوتک ۳ استفاده می‌کنند. این مدل‌ها به خاطر نبود سیستم غیرفعال سازی سیلندرها مصرف سوخت بیشتری خواهند داشت.

البته سخنگوی جنرال موتورز تأکید داشته این خودروساز هنوز هم تمامی پیکاپ های خود را تولید می‌کند و تولید این مدل‌ها را به عنوان سودده ترین محصولات خود ادامه خواهد داد.

باید به نکته اشاره کرد که سخنگوی جنرال موتورز از پاسخ به این سؤال که چه تعداد از پیکاپ ها بدون این سیستم تولید شده اند خودداری کرده است. ذکر این نکته مهم است که تغییر رخ داده در پیکاپ های مدل سال ۲۰۲۱ مشاهده می‌شود.

کمبود جهانی چیپ ها جدای از تأثیر اقتصادی وسیعی که دارد انتظار می‌رود باعث کاهش تولید حدود ۲۱۶ هزار دستگاه خودرو شود که معادل از دست رفتن درآمد حدود ۲ میلیارد دلاری است.

هنوز مشخص نیست که آیا صنعت خودرو امسال می‌تواند دوباره روی پاهای خود بایستد یا خیر اما انتظار می‌رود کمبود جهانی قطعه‌ها تا نیمه دوم سال جاری میلادی نیز ادامه یابد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.