آینده مبهم ب‌ام‌و M8 کوپه و کانورتیبل

آینده مبهم ب‌ام‌و M8 کوپه و کانورتیبل

پس از حدود ۳۰ سال غیبت، ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۸ اقدام به احیای سری ۸ کرد. برای اولین بار در تاریخ این مدل، سری ۸ در نسخه پرقدرت M8 نیز ظاهر شد. این خودرو در سه نسخه M8 کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه عرضه شده است. البته برای مدل سال ۲۰۲۱ تنها یکی از این سه مدل در آمریکا عرضه شده اما خب باید اذعان کرد تقاضا برای M8 ناامید کننده بوده است.

همه می‌دانند که فروش گرندتورر پرچم‌دار ب‌ام‌و دلگرم کننده نبوده است. BMW بلاگ می‌گوید نمایندگی‌های این شرکت هنوز تعداد زیادی M8 کوپه و کانورتیبل فروخته نشده را در شوروم های خود نگه داشته‌اند.

بیمر پست هم تایید کرده نمایندگی‌های ب‌ام‌و در آمریکا نمی‌توانند مدل‌های اضافی را به سبد محصولات خود در انبار اضافه کنند. به این ترتیب تنها نسخه‌ای از M8 که می‌توانید برای مدل سال ۲۰۲۱ انتخاب کنید مدل M8 گرن کوپه خواهد بود.

تقاضا برای خودروهای کوپه و کانورتیبل لوکس در حال کاهش بوده و بنابراین جای تعجبی ندارد که سری ۸ نیز از این قضیه آسیب ببیند. با همه‌گیری شدید ویروس کرونا و وجود بحران مالی، خرج بیش از ۱۳۰ هزار دلار برای یک کوپه لوکس تصمیم منطقی‌ای محسوب نمی‌شود.

قیمت پایه ب‌ام‌و M8 کوپه ۲۰۲۰ برابر با ۱۳۳ هزار دلار بوده درحالی‌که برای نسخه کانورتیبل باید ۱۴۲۵۰۰ دلار بپردازید. مدل کاربردی‌تر و شیک‌تر گرن کوپه قیمت ۱۳۰ هزار دلاری داشته اما اصلاً خودروی ارزان‌قیمتی محسوب نمی‌شود.

باید منتظر ماند و دید که آینده M8 کوپه و کانورتیبل چه خواهد شد. البته وضعیت این گرندتوررهای پرفورمنس و گران‌قیمت خیلی خوب نبوده و اگر فروش آن‌ها بهبود نیابد شاید شاهد خداحافظی آن‌ها با بازار باشیم که اتفاق تلخی محسوب می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.