آینده فراری در دست هیبریدی‌ها

آینده فراری در دست هیبریدی‌ها

اگر درس فیزیک دبیرستانتان یادتان باشد مرحوم نیوتون در یکی از صفحات یکی از کتاب‌های فیزیکتان در قانون سوم خود هر عملی را دارای عکس‌العملی دانست. حال اگر فراری در فکر خالی کردن جیب‌های مردم و به دست آوردن پول بیشتری است عقل ایجاب می‌کند که باید طبق همان اصلی که نیوتون فقید فرمود، خودروهای بیشتری به فروش برساند و باز هم طبق همان اصل اگر خواهان فروش بیشتر است باید هوادار محیط زیست گردیده و به‌اصطلاح آن ور آبی‌ها Green شود. همه این حرافی انجام شد برای یک نتیجه‌گیری: از سال ۲۰۱۹ به بعد فراری فقط خودروهای هیبریدی تولید خواهد کرد.

سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فراری و فیات کرایسلر، اذعان کرد که تمامی خط تولید فراری پس از سال ۲۰۱۹ به فرآیند هیبرید سازی محصولات خواهند پیوست. در همین حال مارچیونه بر این باور است که تا یک دهه آینده فروش کمپانی از ۸,۰۰۰ واحد در سال فعلی به بیش از ۱۰,۰۰۰ واحد خواهد رسید.

امروزه فراری اگر هم بخواهد، شاید نتواند به فروشی بالاتر از ۱۰,۰۰۰ برسد. همان‌طور که حدس می‌زنید مشکل تولید نیست، بلکه این قوانین سفت‌وسخت تولید گازهای گلخانه ایست که این اسب خشمگین ایتالیایی را در بند کرده‌اند. برای درنوردیدن آن عدد ۵ رقمی باید ابتدا از غول‌های استاندارد مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده‌ای که در پس آن خفته‌اند، عبور کرد. غول‌هایی که تا امروز فراری با فروش خودروهای کمتر از گزند آن‌ها در امان بوده است. اگر ساخته انزو فراری خواهان فرار از قفس و رشد کردن است، چاره‌ای ندارد جز این که با تبعیت از محدودیت‌ها به چنگال دو غول مذکور نیفتد و راحت‌ترین روش ممکن برای دستیابی به این مهم، افزودن مقداری الکتریسیته به معادلات است.

شاید با خبر نباشید اما فراری از آن طبیعت دوست‌ها نبوده و تا همین ساعت که من به صفحه مانیتور خیره شده‌ام، تنها یک اسب هیبریدی در کارخانه‌اش تربیت شده و آن نیز ابرخودروی تحسین شده لافراری است. تا پیش از هیبرید سازی کامل، فراری با معرفی مدل‌های توربو شارژ شده کالیفرنیا تی، ۴۸۸GTB و GTC4Lusso T لنگ‌لنگان به سمت هدف خواهد رفت. مدل‌های آتی نیز به احتمال زیاد به این روند وفادار مانده و موتورها به سمت کوچکتر شدن و توربوشارژ شدن می‌روند.

اما آیا فراری‌های ساخته شده در دهه ۲۰۲۰ میلادی با الکتریکی شدن به ریشه‌های خود هم نیم نگاهی خواهند داشت؟ آیا شیهه سهمگین اجداد خود را به ارث خواهند برد یا اینکه به‌طور کامل رام می‌شوند؟

برای پاسخ به این سؤال باید سری به سیستم هیبریدی لافراری بزرگ بزنیم. باید گفت که این سیستم در لافراری آن‌طور که بایدوشاید Green نبوده و به‌جای ذخیره سوخت با برکنار کردن موتور بنزینی، به یاری او شتافته و تنها شکاف‌هایی که بین آهنگ گشتاور تولیدی پدید می‌آید را پر می‌کند. پس به لطف وجود یار غاری این‌چنین که سریع السیر گشتاور می‌سازد، به نظر می‌رسد نباید نگران حوصله سر بر شدن فراری‌های پس از ۲۰۱۹ باشیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.