آینده برند EQ مرسدس بنز پس از پایان تولید درون‌سوزها چه خواهد شد؟

آینده برند EQ مرسدس بنز پس از پایان تولید درون‌سوزها چه خواهد شد؟

زیر برند EQ مرسدس بنز آینده‌ی این برند است. رونمایی شاسی‌بلند EQE در آستانه برگزاری نمایشگاه پاریس یک دستاورد برای ژرمن‌ها بود چراکه از تکنولوژی‌های جدیدی سود می‌برد و تمرکز زیادی روی به‌کارگیری آن‌ها وجود داشت. اما مهم‌تر اینکه خودروی یاد شده آخرین‌ محصول الکتریکی است که خانواده EQ مرسدس بنز را تکمیل می‌کند. با معرفی این شاسی‌بلند ژرمن‌ها ادعا می‌کنند هم‌اکنون خودروی الکتریکی کافی برای هر کلاس خودرویی را دارند؛ اما قدم بعدی چه خواهد بود؟ آیا برند EQ همچنان میدان‌دار خواهد بود یا اینکه پلتفرم EV2 کنترل اوضاع را به دست خواهد گرفت؟ وقتی پیشرانه‌های درون‌سوز بازنشسته شوند چه اتفاقی برای برند EQ خواهد افتاد؟

در خلال مراسم معرفی شاسی‌بلند EQE در پاریس، موتور وان با کریستف استارزینسکی نایب‌رئیس بخش معماری خودروهای الکتریکی و مارکوس شافر مدیر فنی ارشد مرسدس بنز گفت‌وگویی داشته است. اولین سؤال نیز درباره آینده برند EQ پس از بازنشستگی پیشرانه‌های درون‌سوز بوده است. استارزینسکی دراین‌باره می‌گوید:

این سؤالی ۱ میلیون دلاری است، این‌طور نیست؟ این سؤال برای بخش بازاریابی و فروش است اما خود برند تنها چیزی بیشتر از یک باتری بوده و درباره تکنولوژی و هوشمندی خواهد بود. سؤال این است که نام‌گذاری برند در آینده چه خواهد بود؟ ما در حال حاضر هنوز به‌صورت موازی پیش می‌رویم و تا اواخر دهه جاری میلادی این روند ادامه خواهد یافت. برند EQ چیزی بیشتر از یک نشان بر صندوق‌عقب خودروهاست.

ما همچنین از این مدیر ارشد درباره آینده پلتفرم EV2 پرسیدیم، پلتفرمی که هم‌اکنون در خانواده EQE و EQS بکار رفته است. شایعاتی درباره تولید محصولات کوچک‌تر با استفاده از این پلتفرم وجود داشت و می‌خواهیم بدانیم که آینده این پلتفرم چه خواهد شد. مدیر مرسدس در پاسخ می‌گوید:

پلتفرم MMA پدر محصولات کامپکت کنونی ما یعنی A، B، GLA، GLB، EQA و EQB است. تنها چیزی که اینجا داریم کاهش محصولات از هفت به چهار مدل است و از اینجا به بعد پلتفرم MB.EA زیرساخت خودروهای سطح میانی و سطح بالا را تشکیل خواهد داد. پلتفرم EV2 تا مدتی به‌صورت موازی تولید خواهد شد.

مارکوس شافر نیز می‌گوید پلتفرم EV2 قبل از بازنشسته شدن شاید در برخی محصولات بکار رود. او می‌گوید:

محصولاتی که در کارخانه تاسکالوسا ساخته می‌شوند از اوایل سال آینده راهی بازار خواهند شد و دو مدل EQE و EQS شاسی‌بلند چهارمین خودرو با استفاده از پلتفرم EV2 خواهند بود. ما ایده‌های بیشتری داریم که هنوز اعلام نکرده‌ایم و شاید روی این معماری کار کنیم اما قطعاً شاسی بلندها هم از نظر حجم تولید و حجم فروش بخش مهم استراتژی الکتریکی سازی مرسدس را تشکیل خواهند داد.

بنابراین به نظر می‌رسد مرسدس قبلاً آماده تولید نسل بعدی محصولات الکتریکی خود شده و حتی احتمالات موجود درباره تولید خودروهای جدید با پلتفرم الکتریکی کنونی را بررسی کرده است. این شرکت در حال تولید پلتفرم‌های ماژولار جدید است تا بتواند خودروهای الکتریکی شکل گرفته بر پایه مدل‌های درون‌سوز شامل EQA، EQB و EQC را بازنشسته کند. پلتفرم EV2 که در سدان ها و شاسی بلندهای EQE و EQS بکار رفته در نهایت از رده خارج خواهد شد و جای خود را به معماری ماژولار جدیدی خواهد داد که احتمالاً در تمامی خودروهای C کلاس و بالاتر بکار خواهد رفت. هنوز مشخص نیست که برند EQ در این میان چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد و به نظر می‌رسد ژرمن‌ها هنوز در حال بررسی این موضوع هستند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.