آیندهٔ آلپاین: تبدیل به برندی تمام الکتریکی و همکاری با لوتوس

آیندهٔ آلپاین: تبدیل به برندی تمام الکتریکی و همکاری با لوتوس

شایعات درست بودند و سرانجام رنو رسماً تصمیم گرفته است که آلپاین را به برندی تمام الکتریکی تبدیل کند. این تصمیم که بخشی از استراتژی جدید رنو بنام Renaulution است، آلپاین را به تولیدکنندهٔ صددرصدی خودروهای الکتریکی پرفورمنس بالا تبدیل می‌کند و هدف آن رسیدن به سودآوری تا اواسط دههٔ جاری است. در سندی که از استراتژی جدید گروه رنو منتشر شده، تصویری از تیزر سه خودروی مختلف برای آلپاین دیده می‌شود. در این تصویر، خودرویی که زیر آن نوشته شده «برای من» یک خودروی الکتریکی کوچک برای استفاده در شهر است، خودروی «برای ما» یک کراس‌اوور است و خودروی «برای آخر هفته» هم احتمالاً مدل اسپرتی است که جانشین مستقیمی برای آلپاین A110 خواهد بود.

در همین رابطه، آلپاین با لوتوس یک تفاهم‌نامهٔ همکاری امضا کرده است. این همکاری برای تولید مشترک یک خودروی اسپرت الکتریکی با استفاده از منابع، تخصص و امکانات دو شرکت در بریتانیا و فرانسه خواهد بود. فعلاً جزئیات بیشتری در مورد این خودرو منتشر نشده اما به نظر می‌رسد همان خودروی سمت راست در تصویر تیزر باشد. دو خودروی دیگر آلپاین روی پلت‌فرم‌های CMF-B و CMF-EV رنو ساخته خواهند شد اما فعلاً پلت‌فرم مدل اسپرت مشخص نیست. بااین‌حال انتظار می‌رود این ماشین چیزی در اندازهٔ A110 یا لوتوس اوورا باشد.

آلپاین اما علاوه بر برنامه‌های الکتریکی، به بخش موتوراسپرت و پرفورمنس رنو هم تبدیل خواهد شد که خودروهای اسپرت رنو و همین‌طور تیم فرمول یک این شرکت را در برمی‌گیرد. مدیرعامل آلپاین «لوران روسی» دراین‌باره می‌گوید:

امضای تفاهم‌نامه با لوتوس رویکرد هوشمندانه‌ای است که ما به‌عنوان بخشی از استراتژی جدید برند آلپاین در حال اجرای آن هستیم. هردو برند میراث شگفت‌انگیزی دارند و ما از شروع این کار باهم بسیار هیجان‌زده‌ایم. این همکاری همراه با تحول ما و آغاز دورهٔ جدیدی در آلپاین است. ما F1 را هم در قلب فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم و برای تزریق پرفورمنس پیشرفته و تکنولوژی به خودروهای خود، از تخصص خودمان و بهترین همکاران این کلاس مثل لوتوس استفاده می‌کنیم

در همین حال، همتای وی در لوتوس یعنی «فیل پوپام» نیز افزوده است که شرکت وی از همکاری با گروه رنو مفتخر است و تخصص و توانایی‌های فنی لوتوس را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد. بااین‌حال، آلپاین زمان معرفی خودروی اسپرت جدید و دو محصول دیگر خود را اعلام نکرده ولی با توجه به هدف این شرکت برای رسیدن به سوددهی تا سال ۲۰۲۵، این زمان نمی‌تواند خیلی دور باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.