آیتو M7، رقیبی چینی برای بی ام و X7 و مرسدس GLS!

آیتو M7، رقیبی چینی برای بی ام و X7 و مرسدس GLS!

برند آیتو چین که به‌صورت مشترک توسط کمپانی‌های سِرِس و هواوی اداره می‌شود از دومین خودروی خود رونمایی کرد. این خودرو که M7 نام دارد یک شاسی‌بلند شش‌نفره با قوای محرکه بهبود دهنده شعاع حرکتی خواهد بود. آیتو M7 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۰۲۰/۱۹۴۵/۱۷۷۵ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۸۲۰ میلی‌متر می‌رسد. به این ترتیب M7 کاملاً بزرگ‌تر از اولین محصول این شرکت یعنی M5 خواهد بود، خودرویی که طول/عرض/ارتفاع ۴۷۷۰/۱۹۳۰/۱۶۲۵ میلی‌متری داشته است.

این شاسی‌بلند ظاهری نسبتاً ساده و بی‌تکلف دارد اما به حد کافی از برادر کوچک‌تر خود متمایز می‌شود. در بخش جلوی M7 چراغ‌هایی ساده را می‌بینیم که توسط یک نوار نورانی LED به یکدیگر متصل شده‌اند و وسط چراغ‌ها نیز جلوپنجره مشکی کوچکی وجود دارد. درست زیر این مجموعه جلوپنجره بزرگ‌تر مشکی با میله‌های افقی که طرحی نقره‌ای دارند دیده می‌شود. در کناره‌ها هم ورودی‌های هوا کار شده‌اند. با گذر از جلوی خودرو و رسیدن به کناره‌ها می‌توانیم قوس چرخ های گیرا، دستگیره‌های درب پاپ اوت و رینگ‌های بزرگ نقره‌ای و مشکی را ببینیم. در بخش عقب نیز چراغ‌های LED با نواری نورانی جزو برجسته‌ترین عناصر طراحی M7 هستند.

وقتی وارد کابین شوید شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی خواهید بود که از سیستم‌عامل هارمونی OS هواوی استفاده می‌کند. آیتو M7 همچنین از دو جایگاه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، شیفتر دنده کریستالی مشابه محصولات ولوو و تریم چوبی در داشبورد و پانل درب‌ها سود می‌برد. شاسی‌بلند موردبحث از سیستم صوتی با ۱۹ بلندگو استفاده می‌کند و صندلی‌های ردیف اول و دوم دارای گرم‌کن و سردکن و ماساژور هستند. گفته می‌شود چرم بکار رفته در کابین را می‌توان با رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و سفید سفارش داد.

M7 به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۲۵ اسب بخار مجهز بوده اما این پیشرانه فقط برای افزایش شعاع حرکتی و شارژ باتری بکار می‌رود. مدل‌های پایه از یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب استفاده می‌کنند. این پیشرانه قدرت ۲۷۲ اسبی و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری دارد؛ اما نسخه‌های پرچم‌دار به دو پیشرانه الکتریکی مجهز هستند و قدرت و گشتاور آن‌ها به ۴۴۹ اسب بخار و ۶۶۰ نیوتون متر می‌رسد. آیتو می‌گوید مدل پایه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه‌ای خواهد داشت درحالی‌که شتاب مدل پرچم‌دار به ۴.۸ ثانیه خواهد رسید. هر دو مدل به باتری ۴۰ کیلووات ساعتی ساخت CATL مجهز هستند. نسخه تک موتوره در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی ۱۹۵ کیلومتری خواهد داشت اما در صورت استفاده از پیشرانه درون‌سوز این رقم به ۱۱۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت. این ارقام در مدل پرچم‌دار به ترتیب ۱۶۵ و ۱۰۰۰ کیلومتر هستند. قیمت آیتو M7 از ۳۱۹۸۰۰ یوان معادل ۴۷۷۸۰ دلار شروع و به ۳۷۹۸۰۰ یوان معادل ۵۶۷۲۵۰ دلار می‌رسد. M7 قبلاً طرفداران زیادی در چین پیدا کرده و در چهار ساعت اول پیش‌فروش آن شاهد سفارش خرید ۲۰ هزار نفر بوده‌ایم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.