آیا مرسدس EQS می تواند S کلاس را در پیست شکست دهد؟

آیا مرسدس EQS می تواند S کلاس را در پیست شکست دهد؟

واضح است که هیچ‌کسی مرسدس بنزهای لوکس را برای جولان در پیست انتخاب نمی‌کند؛ اما با این وجود بررسی هندلینگ دو نمونه از محصولات بزرگ، نرم و راحت مرسدس در پیست جذابیت‌های خاص خودش را دارد. این دو خودرو در واقع اشرافیت صنعت خودرو در حال حاضر و آینده را نشان می‌دهند.

اولین خودروی موردبحث اسطوره‌ی اشرافیت یعنی مرسدس S کلاس است که از پیشرانه ۶ سیلندر با قدرت ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. وزن S کلاس برابر با ۲۰۶۵ کیلوگرم است.

مرسدس EQS جدید نیز در لبه‌ی تکنولوژی حرکت کرده و فعلاً با بزرگ‌ترین گزینه باتری در دسترس می‌باشد. البته وجود باتری ۱۰۸ کیلووات ساعتی باعث شده EQS وزن قابل‌توجه ۲۴۸۰ کیلوگرمی داشته باشد. اگرچه دیگر نسخه‌های EQS قدرت قابل‌توجهی تولید می‌کنند اما نمونه بررسی شده تنها از یک پیشرانه الکتریکی با خروجی ۳۳۰ اسب بخار استفاده می‌کند. البته نیمه‌پر لیوان وجود گشتاور مناسب ۵۷۰ نیوتون متری است.

علیرغم اینکه EQS از نظر گشتاور به S کلاس برتری دارد اما به نظر می‌رسد در پیست قافیه را به برادر درون‌سوز خود می‌بازد که دلیل آن وزن بالا و قدرت کم است. هرچند مت واتسون می‌گوید این خودروی الکتریکی سواری هیجان‌انگیزتری دارد. اگرچه S کلاس تمامی انتظارات شما از یک خودروی لوکس را برآورده می‌کند اما اندکی کم فرمانی داشته و در مقابل EQS سواری هیجانی‌تری را به ارمغان می‌آورد.

واتسون می‌گوید:

EQS در واقع کمی بهتر از برادر خود می تواند پیچ‌ها را پشت سر بگذارد. من این خودرو را ترجیح می‌دهم. من حس سواری این خودروی سریع را دوست دارم. در واقع EQS کمی لذت‌بخش‌تر و پاسخگوتر است.

اما آیا این مزیت‌های نسبی در پیست هم منجر به ایجاد فاصله قابل‌توجه نسبت به S کلاس می‌شود؟ برای فهمیدن این موضوع بهتر است ویدئوی زیر را تماشا کنید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.