آیا مرسدس بنز قصد خرید آستون مارتین را دارد؟

آیا مرسدس بنز قصد خرید آستون مارتین را دارد؟

سال گذشته قراردادی بین مرسدس و آستون مارتین در مورد تأمین موتورهای هشت سیلندر برای مدل ونتیج آستون مارتین امضا شد که طی آن ۵ درصد از سهام شرکت آستون مارتین در اختیار مرسدس بنز قرار گرفت. اکنون پس از گذشت مدتی کوتاه از امضای این قرارداد اخباری مبنی بر امکان خرید کامل سهام شرکت آستون مارتین توسط مرسدس بنز به گوش می‌رسد.

در دنیای امروزی، خودروسازی کوچک و مستقل بودن کار بسیار سختی می‌باشد، مخصوصاً اگر مانند آستون از وجهه و اعتبار بالایی برخوردار باشید. پس از فروخته شدن توسط فورد، آستون مارتین از داشتن یک شریک خوب که از آن‌ها پشتیبانی نمایید محروم بوده است. اکنون وجود بحث خرید آستون توسط مرسدس بنز، می‌تواند خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان این خودروساز بریتانیایی باشد.

دایملر در این مورد تاکنون سکوت اختیار کرده است، ولی بازار شایعات در مورد این خبر این روزها بسیار داغ است. به گونه‌ای که مجله‌ی Autocar بریتانیا در گزارشی با اشاره به این موضوع امکان وقوع آن را محتمل توصیف کرده است. طبق گزارش Autocar، دکتر ریتر زیتشه، مدیرعامل دایملر در مصاحبه با این مجله در مورد خبر مذکور این‌گونه توضیح می‌دهد:

آستون یک برند خارق‌العاده است، و ما در حال حاضر قصد داریم از توسعه‌ی روزافزون و بیشتر آن حمایت کنیم.

با این حال، این مقام ارشد مرسدس بنز خبر مذکور را نه تأیید و نه رد کرده است. وی همچنین به این موضوع نیز اشاره کرده که آستون پست مدیرعاملی خود را به سه نفر از مدیران مرسدس پیشنهاد کرده است که دو نفر از آن‌ها این پیشنهاد را رد کرده ولی احتمال پذیرش این پست توسط نفر سوم محتمل‌تر است.

شاید این توسعه‌ی بیشتری که زیتشه به آن اشاره می‌کند به معنای عمیق‌تر شدن همکاری بین دو خودروساز است. هرچند، اضافه شدن چنین برندی به مجموعه‌ی مرسدس می‌تواند برای آن‌ها بسیار خوب باشد، حداقل اگر می‌خواهند در تمامی زمینه‌های با رقبای اصلی خود، مخصوصاً فولکس‌واگن که در حال حاضر مالک آئودی، پورشه، لامبورگینی و بوگاتی می‌باشد رقابت کنند.

خبر خوب دیگر برای طرفداران آستون مارتین این است که این معامله در صورتی که به وقوع بپیوندد، می‌تواند منجر به تولید آستون مارتین لاگوندای SUV مبتنی بر پلتفرم مرسدس GL شود. اکنون باید منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری در این مورد منتشر شوند. آستون مارتین به تکنولوژی و پول مرسدس احتیاج دارد، ولی این شرکت تنها خودروسازی نیست که مرسدس بخشی از سهام آن را خریداری کرده است. هرچند در بین این شرکت‌ها، احتمال خرید تسلا یا BYD توسط مرسدس بنز حداقل در آینده‌ی نزدیک بسیار کم است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.