آیا سیتروئن Oli می‌تواند ژیانِ عصر خودروهای الکتریکی باشد؟

آیا سیتروئن Oli می‌تواند ژیانِ عصر خودروهای الکتریکی باشد؟

کانسپت جدید سیتروئن Oli به عنوان یک خودروی الکتریکی و سبک‌وزن پیش‌نمایشی از محصولات آتی این خودروساز فرانسوی محسوب می‌شود. یکی از مدیران سیتروئن می گوید کانسپت های معدودی در سال‌های اخیر می‌توانند فلسفه‌ای به قوت سیتروئن Oli داشته باشند. هم‌اکنون قیمت متوسط یک خودرو در بریتانیا برابر با ۴۲۰۵۴ پوند است که با توجه به هزینه‌های زندگی و رکورد اقتصادی پیش رو می‌تواند برای بسیاری از خریداران دور از دسترس باشد. همچنین افزایش کلی قیمت خودروها به ویژه محصولات الکتریکی باعث شده این خودروها در دسترس خریداران نباشند.

به همین خاطر سیتروئن با دید خود به یک خودروی الکتریکی پایدار، جذاب و نسبتاً ساده به استقبال از چنین افرادی رفته است. قیمت این خودرو را می‌توان در محدوده‌ای دانست که اکثر خریداران توانایی انتخابش را خواهند داشت. البته باید دانست جذابیت‌های کنونی Oli را نباید قطعی بدانید چراکه این کانسپت مستقیماً راهی خط تولید نمی‌شود. سیتروئن می گوید کانسپت یاد شده یک آزمایشگاه سیار برای ایده‌ها و تکنولوژی آینده خواهد بود یعنی چیزی شبیه کاری که داچیا با کانسپت مانیفستو انجام می‌دهد.

به گزارش میدونی و به نقل از اتوکار، جدای از نقطه‌نظر پرفورمنس، سیتروئن Oli احتمالاً رکورد خاصی را ثبت نخواهد کرد زیرا حداکثر سرعت این خودرو به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت محدود بوده و بهتر است درباره صفر تا ۱۰۰ آن نیز سؤالی نپرسید! قطعاً Oli به اندازه سیتروئن آمی ۸ اسب بخاری دست‌وپا بسته نیست اما هنوز هم نشان می‌دهد سیتروئن در آینده محصولاتی متفاوت برای سواری تولید خواهد کرد.

به نظر شما سیتروئن ۲CV یا همان ژیان مشهور در زمان خود دقیقاً چیزی شبیه Oli را ارائه نمی‌کرد؟ این خودرو در ابتدا برای کشاورزانی طراحی شد که درگیر بحران جنگ بودند و البته قیمت بسیار نازلش باعث می‌شد در دسترس افراد زیادی باشد. باید دانست در بخش‌های گوناگونی از کشور فرانسه زیرساخت‌های خوبی از نظر سوخت‌رسانی وجود نداشت و به همین خاطر سیتروئن به دنبال تولید خودرویی بسیار کم‌مصرف بود. در نهایت پروتوتایپ اولیه با نام TPV 1939 تولید شد که از پیشرانه فلت توئین و گیربکس ۳ سرعته با نسبت‌های طولانی استفاده می‌کرد و حداکثر سرعت حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت داشت. آشنا به نظر می‌رسد نه؟

۸۳ سال بعد به دورانی می‌رسیم که هنوز هم راهی زیادی برای فهمیدن اهداف سیتروئن باقی مانده است. آیا محصولات الکتریکی سیتروئن همان کاری را انجام خواهند داد که ژیان در چند دهه قبل انجام داد؟ به نظر می‌رسد این خودروساز فرانسوی با Oli و آمی تعهد خود به ارائه راه‌حل‌های حمل‌ونقل ارزان‌قیمت و کم‌هزینه را به جهانیان نشان داده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.