آیا سوبارو BRZ در درگ حریف فراری ۳۰۸ GTB سال ۱۹۸۴ می‌شود؟

آیا سوبارو BRZ در درگ حریف فراری ۳۰۸ GTB سال ۱۹۸۴ می‌شود؟

به لطف پیشرفت چشمگیر صنعت خودروسازی طی سال‌ها و دهه‌ها، این روزها خودروهای اسپرت معمولی و مقرون‌به‌صرفه می‌توانند حریف سوپرکارهای گران‌قیمت سال‌های قبل شوند. برای نشان دادن این موضوع، کانال یوتیوب Hoonigan در جدیدترین درگ خود، یک سوپراسپرت قدیمی (فراری ۳۰۸ GTB QV مدل ۱۹۸۴) را در برای یک خودروی اسپرت اقتصادی مدرن (سوبارو BRZ) قرار داده و ثابت کرده که این دو خودرو در ۴۰۰ متر بسیار به هم نزدیک هستند. البته این موضوع تعجبی ندارد زیرا تکنولوژی ساخت خودرو طی ۳۸ سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است.

هرچند این دو ماشین روی ۴۰۰ متر عملکرد مشابهی دارند اما تفاوت‌های بزرگی هم بین آن‌ها به چشم می‌خورد زیرا فراری دو برابر BRZ سیلندر دارد و پیشرانهٔ آن بجای جلو در وسط قرار گرفته است. بااین‌حال، پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری V8 فراری تنها ۰.۴ لیتر حجم بیشتری نسبت به موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت سوبارو دارد و قدرت آن نیز تنها ۹ اسب بخار از ۲۲۸ اسب بخار BRZ بیشتر است. البته این BRZ خاص توسط تیم Hoonigan تیونینگ شده ولی تنها تغییر موتوری آن تجهیز به فیلتر هوای کمی بهتر است.

این دو خودرو حتی از لحاظ وزن هم بسیار به هم نزدیک هستند زیرا فراری تنها ۲۱ کیلوگرم از سوبارو سبک‌تر است و گیربکس پنج سرعتهٔ دستی آن‌هم فقط یک دنده از گیربکس شش سرعتهٔ دستی مدرن BRZ کمتر دارد. خب فکر می‌کنید قدرت بیشتر، وزن کمتر و توزیع وزن بهتر فراری موجب پیروزی آن در برابر سوبارو مدرن خواهد شد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.