آیا دی‌اس ۷ کراس‌بک می‌تواند حریف رقبای آلمانی شود؟

آیا دی‌اس ۷ کراس‌بک می‌تواند حریف رقبای آلمانی شود؟

دی‌اس ۷ کراس‌بک یکی از تازه‌واردها در بخش کراس‌اوورهای پریمیوم کامپکت محسوب می‌شود که باید با خودروهایی چون مرسدس بنز GLC، ب‌ام‌و X3، آئودی Q5، ولوو XC60 و جگوار F-Pace به رقابت بپردازد؛ اما آیا این کراس‌اوور تازه‌وارد فرانسوی می‌تواند حریف رقبای سرسخت و باسابقهٔ آلمانی شود؟ در نگاه اول شاید موفق به انجام چنین کاری شود زیرا دی‌اس ۷ اندازه‌ای مشابه آئودی Q5 دارد درحالی‌که قیمت آن در بریتانیا از حدود ۲۸ هزار پوند آغاز می‌شود که هرچند از ب‌ام‌و X1 بیشتر است اما به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر از ۳۹ هزار پوندی ب‌ام‌و X3 بوده و حتی با قیمت ۴۲ هزار پوندی X4 نیز اختلاف زیادتری دارد.

دی‌اس ۷ کراس‌بک در داخل نیز از کابین منحصربه‌فردی برخوردار است. در اینجا طراحی جذاب و گیرا به همراه فضای زیاد در عقب حتی برای سرنشینان قدبلند وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این کراس‌اوور لوکس نیز می‌توان به نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد، کاربرد پلاستیک نرم و خوش لمس در داشبورد، تریم چرمی و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند در تیپ‌های بالایی اشاره کرد.

از سوی دیگر اما نقص‌ها و کاستی‌هایی هم در دی‌اس ۷ کراس‌بک وجود دارد که موجب شده نتوان این کراس‌اوور فرانسوی را خودرویی کامل و بدون نقص دانست. به‌عنوان‌مثال، در کنسول مرکزی و بخش پایینی داشبورد پلاستیک خشکی بکار رفته که به‌آسانی خراشیده می‌شود؛ اما نقطه‌ضعف بزرگ‌تر دی‌اس ۷ عدم برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است یعنی سیستمی که در تمامی رقبا وجود دارد.

علاوه بر این، درصورتی‌که برای دی‌اس ۷ تمامی آپشن‌ها سفارش داده شده و کاملاً مجهز گردد قیمت آن بسیار بالا رفته و به کراس‌اوورهای کلاس بالاتر نزدیک می‌شود. همان‌طور که سایت CarBuyer در بررسی خود به آن اشاره کرده است، قیمت دی‌اس ۷ کراس‌بک فول آپشن به ۴۶ هزار پوند می‌رسد که تنها ۴ هزار پوند کمتر از تیپ پایهٔ ب‌ام‌و X5 است که در یک کلاس بالاتر قرار دارد.

به‌طورکلی به نظر می‌رسد دی‌اس به‌عنوان برند پریمیوم سیتروئن در مسیر درستی قرار گرفته است اما برخی قسمت‌های آن نیاز به بهبود دارند؛ اما بااین‌وجود اگر تیپ و آپشن‌های دی‌اس ۷ کراس‌بک به‌طور هوشمندانه و معقولانه انتخاب گردد می‌تواند کراس‌اوور پریمیوم مقرون‌به‌صرفه‌ای باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.