آیا تسلا مدل S پرفروش‌ترین سدان لوکس نیست!

آیا تسلا مدل S پرفروش‌ترین سدان لوکس نیست!

چندی پیش خبری منتشر شد که در آن بنا به ادعای تسلا عنوان شده بود که سدان مدل S این شرکت پرفروش‌ترین سدان لوکس آمریکاست. خود تسلا اصرار زیادی بر حقیقت داشتن این موضوع می‌کرد. هرچند این ادعا از نظر فنی اشتباه است و تسلا مدل S پرفروش‌ترین خودروی لوکس نیست. دلیل این است که مدل S همیشه آمار فروش خود را با ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز S کلاس مقایسه می‌کرد اما باید گفت که تسلا مدل S یک سدان لوکس فول سایز نیست.

Doug Demuro از نویسنده‌های Autotrader دراین‌باره توضیح بیشتری داده است. آیا تسلا مدل S در امر فروش از ب‌ام‌و سری ۷، مرسدس بنز S کلاس و آئودی A8 در آمریکا پیشی گرفته است؟ بله سؤالی نیست. در طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ تسلا ۹۱۵۶ دستگاه مدل S را به فروش رسانده که از S کلاس (۴۹۲۱)، سری ۷ (۳۶۳۴) و A8 (1030) بیشتر است. هرچند تسلا مدل S در سگمنت خودروهای یاد شده رقابت نمی‌کند.

طول مدل S چقدر است؟ ۴.۹۷ متر. طول سری هفت؟ ۵.۲ متر. پس بدین ترتیب سری ۷ حدود ۲۵ سانتی‌متر طویل‌تر از مدل S است. ب‌ام‌و همچنین فضای پا و سر بسیار بیشتری برای یک خودروی لوکس دارد. تسلا مدل S در کلاس خودروهایی چون سری هفت،S کلاس و A8 قرار ندارد. حتی ب‌ام‌و سری ۵ نیز کمی طویل‌تر از تسلا است.

پس از این قضیه به بحث قیمت می‌رسیم. بهای آغازی ب‌ام‌و سری ۷ برابر با ۸۲۵۰۰ دلار است درحالی‌که تسلا مدل S بهای آغازی ۶۶ هزار دلاری دارد. فول‌ترین مدل S بدون آپشن های اضافی برچسب قیمتی ۱۳۴,۵۰۰ دلاری می‌خورد درحالی‌که سطح بالاترین سری ۷ با نام آلپینا B7 بدون آپشن‌های اضافی بهای ۱۳۸ هزار دلاری دارد. بهای آغازی ب‌ام‌و سری ۵، پنجاه هزار دلار است؛ بنابراین از نظر قیمتی تسلا مدل S بیش از آنکه در محدوده‌ی سری ۷ قرار بگیرد به سری ۵ نزدیک‌تر است.

از نظر سایز و تجمل و قیمت، تسلا مدل S با ب‌ام‌و سری ۷ و یا هر خودروی لوکس فول سایز دیگری رقابت نمی‌کند. به جای آن مدل S در واقع حریف خودروهای لوکس میدسایز است زیرا تسلا همانی هست که هست! یک خودروی لوکس میان‌سایز. در بحث قیمت، سایز، تجهیزات و تجمل تسلا مدل S در محدوده‌ی خودروهایی چون ب‌ام‌و سری ۵، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 است؛ و اگر آمار فروش این خودروها را با تسلا مقایسه کنید، مدل S دیگر پرفروش‌ترین نخواهد بود.

در این لحظه مدل S در رده‌ی دوم قرار دارد و مرسدس بنز E کلاس با فروش ۱۴۶۷۲ دستگاهی در سه‌ماهه‌ی سوم سال اول است. هرچند این همه‌ی داستان نیست. انتظار می‌رود نسل قبلی ب‌ام‌و سری ۵ که فروش ۷۴۳۰ دستگاهی داشته با نسل جدید جایگزین شود و فروش ۱۵ هزار دستگاهی را در سه‌ماهه‌ی اول سال بعد ثبت نماید. طبق گفته‌های Demuro حتی هیوندای جنسیس جدید نیز در ماه ۲۵۰۰ دستگاه فروش داشته که به سرعت در حال نزدیک شدن به مدل S است.

خب پس با این تفاسیر تسلا مدل S پرفروش‌ترین خودروی لوکس آمریکا نیست. اگرچه که تسلا مدل S خودرویی احساس‌برانگیز است اما این ادعا که تسلا پرفروش‌ترین لوکس آمریکاست به سادگی رد می‌شود.

منبع: autotrader

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.