آیا تسلا مدل ۳ می‌تواند در ۴۰۰ متر لامبورگینی اوروس را مغلوب کند؟

آیا تسلا مدل ۳ می‌تواند در ۴۰۰ متر لامبورگینی اوروس را مغلوب کند؟

طی چند سال اخیر، محصولات تسلا نه‌تنها به‌عنوان پیشتازان بازار خودروهای الکتریکی بلکه به‌عنوان مدعیان جدی در مسابقات درگ هم شناخته می‌شوند. حتی محصول پایهٔ این شرکت یعنی مدل ۳ هم از توانایی لازم برای مغلوب کردن بسیاری از خودروهای درون‌سوز برخوردار است اما آیا این ماشین می‌تواند در مسابقهٔ درگ لامبورگینی اوروس را شکست دهد؟ کارواو در ویدئوی جدید خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

هرچند مدل ۳ محصول پایهٔ تسلا محسوب می‌شود اما نمونه‌ای که در اینجا حضور دارد از نوع پرچم‌دار پرفورمنس است که یعنی از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد. این موتورها مجموعاً ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور فوری را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهند. از سوی دیگر، لامبورگینی روی کاغذ برتری بزرگی نسبت به رقیب الکتریکی دارد زیرا پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد.

بااین‌حال، تسلا هم در وزن برتری دارد زیرا این خودرو حدود ۳۵۰ کیلوگرم از کراس‌اوور ایتالیایی سبک‌تر است که این می‌تواند کمبود قدرتش را جبران کند. یکی دیگر از مزیت‌های تسلا را هم می‌توان لانچ خوب آن دانست. این سدان الکتریکی تقریباً همیشه عالی لانچ می‌کند درحالی‌که اوروس با وجود برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، گاهی در آغاز حرکت دچار مشکل می‌شود.

بااین‌حال، از نظر شتاب دو خودرو هم‌سطح هستند زیرا هردو ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند درحالی‌که در بخش قیمت اختلاف بسیار بزرگی باهم دارند. با توجه به همهٔ این موارد، فکر می‌کنید کدام‌یک از این دو ماشین زودتر به پایان ۴۰۰ متر می‌رسد؟ پاسخ این سؤال را می‌توانید در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 تسلا مدل ۳ پرفورمنسلامبورگینی اوروس
پیشرانهدو موتوره الکتریکی۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۴۹۰ اسب بخار۶۵۰ اسب بخار
گشتاور۶۶۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
گیربکستک سرعته۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۸۵۰ کیلوگرم۲۱۹۷ کیلوگرم
قیمت۶۰ هزار پوند۲۶۰ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.