آیا تسلا جنگ پیکاپ‌های برقی را خواهد باخت؟

آیا تسلا جنگ پیکاپ‌های برقی را خواهد باخت؟

ایلان ماسک در طول نشست اخیر خود اعلام کرده است که تسلا امسال هیچ محصول جدیدی به بازار عرضه نخواهد کرد که این یعنی پیکاپ سایبرتراک تا قبل از سال ۲۰۲۳ به بازار نخواهد آمد. این موضوع یک سؤال مهم را مطرح می‌کند. آیا تسلا در جنگ پیکاپ‌های الکتریکی شکست خواهد خورد؟ هرچند پاسخ قطعی این سؤال را فقط زمان مشخص خواهد کرد اما احتمال شکست تسلا در این بخش وجود دارد زیرا هم‌اکنون ریویان R1T و جی‌ام‌سی هامر EV در حال تولید هستند. F150 لایتنینگ هم قرار است از بهار آینده راهی خط تولید شود و فورد تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار رزرو خرید برای آن دریافت کرده است. تقاضا برای این پیکاپ بسیار زیاد بوده و به همین دلیل فورد قصد دارد ظرفیت تولید آن را دو برابر کرده و به ۱۵۰ هزار دستگاه در سال برساند.

در همین حال، به‌تازگی شورلت هم سیلورادو EV را معرفی کرده است. این پیکاپ الکتریکی در بهار سال ۲۰۲۳ تولید می‌شود و پس از آن جی‌ام‌سی سی‌یرا EV هم از راه خواهد رسید. هرچند ممکن است این دو پیکاپ بعد از سایبرتراک وارد بازار شوند اما در این رابطه هیچ تضمینی وجود ندارد زیرا ظاهراً حتی خود تسلا هم نمی‌داند که دقیقاً چه زمانی می‌تواند تولید انبوه سایبرتراک را آغاز کند. با وجود این عدم اطمینان، خریداران باید تصمیم بگیرند که آیا همچنان منتظر سایبرتراک بمانند یا یکی از پیکاپ‌های الکتریکی که هم‌اکنون در بازار حضور دارند را انتخاب کنند. هرچند به‌احتمال‌زیاد طرفداران متعصب تسلا بازهم صبر خواهند کرد اما کسانی که ایلان ماسک را پیشوای خود نمی‌دانند، احتمالاً سراغ گزینه‌های دیگر خواهند رفت.

همچنین به نظر می‌رسد وال‌استریت هم به این موضوع واکنش نشان داده است زیرا سهام تسلا تا لحظهٔ نگارش این مطلب بیش از ۱۱ درصد سقوط کرده است. هم‌اکنون ارزش هر سهم تسلا بیش از ۱۰۰ دلار کاهش یافته که بدون شک یکی از دلایل مهم این کاهش اخبار اخیر سایبرتراک بوده است؛ بنابراین دوباره همان سؤال ابتدای مطلب را مطرح می‌کنیم. آیا تسلا جنگ پیکاپ‌های الکتریکی را خواهد باخت؟ پاسخ شما به این سؤال چیست؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.