آیا آفرودرهای قدرتمند امروزی در درگ حریف سوپرکار دو دهه پیش می‌شوند؟

آیا آفرودرهای قدرتمند امروزی در درگ حریف سوپرکار دو دهه پیش می‌شوند؟

در دوران امروزی، خودروسازان با خودروهای خود شاهکارهای مهندسی باورنکردنی انجام می‌دهند تا جایی که حتی شاسی‌بلندهای آفرودی هم در حال حاضر می‌توانند همپای سوپراسپرت‌های گذشته حرکت کنند. حال هاگرتی برای اینکه بفهمد این جعبه‌های قدرتمند و توانمند امروزی چقدر سریع هستند، چهار نمونه از آن‌ها را در برابر یک لامبورگینی هجده‌ساله قرار داده است. در سمت شاسی‌بلندها، فورد برانکو رپتور، جیپ رانگلر ۳۹۲، مرسدس G63 AMG و لندروور دیفندر V8 قرار دارند درحالی‌که سوپرکار موردبحث یک لامبورگینی گالاردو است. هرچند تعداد سیلندرهای این خودروها بین ۶ تا ۱۰ متغیر است اما همهٔ آن‌ها بیشتر از ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارند و در همگی نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

اولین درگ بین برانکو و رانگلر برگزار می‌شود تا ببینیم کدام خودرو نمایندهٔ بهتری برای آمریکا خواهد بود. برانکو ۴۱۸ اسب بخار قدرت و ۵۹۷ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو تولید می‌شود و باید وزنی ۲۶۰۰ کیلوگرمی را حرکت دهد. رانگلر اما در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی همی با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد و وزن آن ۲۳۸۵ کیلوگرم است. به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر، در این درگ رانگلر به‌راحتی پیروز شد و بنابراین برای مسابقهٔ بعدی به مصاف مرسدس و لندروور رفت.

در این مسابقه اما رقبای جیپ هرگز خودروهای ضعیفی نیستند زیرا در یک سوی میدان مرسدس G63 AMG با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور و وزن ۲۶۲۳ کیلوگرمی قرار گرفته و در سمت دیگر هم لندروور دیفندر با موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور و وزن ۲۴۱۹ کیلوگرمی ایستاده است. در این درگ، مرسدس پیروز شد و جیپ و لندروور تقریباً هم‌زمان از خط پایان عبور کردند.

ازآنجایی‌که G63 در رقابت با جیپ و لندروور پیروز شد، حالا باید به‌عنوان نمایندهٔ آفرودرها در برابر گالاردو قرار می‌گرفت. این سوپرکار ایتالیایی در سینهٔ خود یک موتور ۵ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد از موتور توئین توربوی مرسدس کمتر هستند اما گالاردو با وزن تنها ۱۶۲۴ کیلوگرم، حدود یک تن از G63 سبک‌تر است. با آغاز درگ، در ابتدا مرسدس جلو می‌افتد زیرا گالاردو به دلیل استفاده از گیربکس دستی در آغاز حرکت ضعف دارد اما در ادامه سوپرکار ایتالیایی مثل موشک به پیش رفت و ۰.۱ ثانیه زودتر از G کلاس به پایان ۴۰۰ متر رسید.

بااین‌حال، این درگ‌ها نشان می‌دهد که G63 و دیگر شاسی‌بلندهای آفرودی حاضر در این ویدئو چقدر سریع هستند. اگر به سال ۲۰۰۴ بازگردید یعنی زمانی که گالاردو تولید می‌شد و بگویید زمانی شاسی‌بلندهای ۲.۵ تنی آفرودی می‌توانند پابه‌پای این خودرو در مسابقهٔ درگ پیش بروند احتمالاً شما را دیوانه خطاب می‌کنند که این نشان می‌دهد خودروهای مدرن چقدر در تکنولوژی پیشرفت کرده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.