آواز دل فریب فراری اسپچاله

آواز دل فریب فراری اسپچاله [ویدئو]

فراری با انتشار یک ویدئو از سوپر اسپرت زیبای خود، دل هواداران خود را برد. فراری اسپچاله که در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده بود، یک نسخه ویژه از ۴۵۸ ایتالیا است. اما تغییرات و ویژگیهای منحصر به فردی در آن به چشم می‌خورند.

موتور ۴.۵ لیتری V8 اسپچاله حدود ۳۰ اسب بخار قوی‌تر شده و اکنون ۵۹۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند در حالی که گشتاور آن روی رقم ۳۹۸ پوند فوت ثابت مانده است. بدین ترتیب توان تولیدی این پیشرانه ۱۳۳ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم موتور است که برای یک موتور غیر توربوی استاندارد، رقمی حیرت انگیز است.

وزن خالص اسپچاله ۱۲۹۰ کیلوگرم است که نسبت به وزن ۱۳۸۰ کیلویی ایتالیا، رژیمی ۹۰ کیلویی را نشان می‌دهد. بنابراین هر اسب بخار در این خودرو وظیفه جابجایی تنها ۲.۱۶ کیلوگرم را بر عهده می‌گیرد. صفر تا صد اسپچاله به ۳ ثانیه رسیده در حالی که مدل ایتالیا در ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید! رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹.۱ ثانیه زمان می برد و حداکثر سرعت نیز ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.

اما این همه ماجرا نیست. فراری از یک الگوریتم جدید برای سیستم ضد لغزش با کنترل زاویه جانبی (SSC) استفاده کرده که باعث کنترل آسان‌تر خودرو می‌شود. سیستم کنترل کشش با دیفرانسیل الکترونیکی خودرو تحت نظارت یک پردازشگر قوی قرار دارند. بدین ترتیب در پیست فیورانو زمان ۱.۲۳.۵ برای اسپچاله به ثبت رسیده در حالی که لافراری قهار یک دور این پیست را در ۱.۲۰.۰۰ طی می‌کند. با بهره گیری از تایرهای نسل جدید میشلن شتاب جانبی اسپچاله به ۱.۳۳ جی رسیده که یکی از بهترین رقمهای بدست آمده در بین تمام خودروهای استاندارد خیابانی است.

آیرودینامیک فراری اسپچاله با استفاده از دهانه های جدید مشبک رادیاتور، باله های قابل تنظیم و هواکشهای باز شونده خودکار و ظاهر مخروطی ارتقا یافته است. بدین ترتیب نیروی رو به پایین به تعادل رسیده و در هنگام نیاز افزون می‌شود.

فراری اسپچاله یک ۴۵۸ خاص خواهد بود. خودرویی که به راحتی و با وجود چهره تکراری ۴۵۸ به راحتی دلربایی می‌کند. 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.