آمار و سهم خودروسازان از بازار امریکا در فصل سوم ۲۰۲۲، امریکایی‌ها برنده، ژاپنی‌ها بازنده

آمار و سهم خودروسازان از بازار امریکا در فصل سوم ۲۰۲۲، امریکایی‌ها برنده، ژاپنی‌ها بازنده

جدیدترین تحلیل آماری از فروش برندهای مختلف خودرو در امریکا، رشد چشمگیر تقاضا برای تولیدات جنرال موتورز را نشان می‌دهد. در سمت دیگر، محصولات هوندا نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش فروش چشمگیر داشته‌اند.

سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ برای خودروسازان امریکایی، رویایی بود. شورلت و دیگر برندهای گروه جنرال موتورز در این مدت توانستند رشد فروش کم‌سابقه ثبت کنند؛ درحالی‌که هوندا و نیسان و تویوتا نسبت به مدت مشابه سال قبل، روند کاهشی داشته‌اند.

خرید محصولات شورلت، فورد و GMC در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل، ۲/۵۸ و  ۱/۸۹ و ۰/۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد. مرسدس بنز و تسلا هم، تقریبا مشابه یکدیگر عمل کرده و ۰/۳۵ درصد بیشتر از سه ماهه سوم ۲۰۲۱۱، فروش داشته‌اند. در میان برندهای مشهور خودروسازی امریکا، جیپ با کاهش تقاضا به میزان یک درصد روبرو شده است.

در کمال تعجب، شرایط برای هوندا و نیسان ناامیدکننده به نظر می‌رسد. کاهش فروش ۳ و ۱/۲۹ درصدی برای در مجموعه‌ی بزرگ خودروسازی که کارخانه‌های متعدد داخل خاک امریکا دارند، زنگ خطری مهم برای برندهای ژاپنی است. تویوتا به عنوان محبوب‌ترین برند غیرامریکایی در این کشور نیز، ۰/۶۵ درصد کاهش فروش داشته است.

دیگر آمار مهم برای تحلیل فروش خودرو در بازار امریکا، میزان فروش از کل تقاضای خرید است. به بیان بهتر، تصویر فوق نشان می‌دهد چه میزان از بازار خودروی امریکا، به گروه‌های مختلف تجاری تعلق دارد. این نمودار، فاجعه برای هوندا را بهتر نشان می‌دهد.

در فصل سوم سال قبل، ۱۰ درصد از کل بازار خودروی امریکا به تولیدات برند هوندا تعلق داشته؛ درحالی‌که برای مدت مشابه در ۲۰۲۲، این سهم به ۶/۶ درصد رسیده است. امسال تویوتا نیز حدود یک درصد کاهش تسلط بر بازار را تجربه می‌کند؛ اما همچنان بعد از جنرال موتورز، بزرگ‌ترین فروشنده‌ی خودروی امریکا است.

آمارها نشان می‌دهند، فورد، تسلا، هیوندای، مرسدس بنز، بی‌ام‌و و فولکس‌واگن (شامل برندهای پورشه و آئودی) نیز، کم و بیش توانسته‌اند سهم خود از کل بازار امریکا را طی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، بالا ببرند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.