آمار تحویل چشمگیر خودروهای تسلا و تبدیل به باارزش‌ترین خودروساز دنیا

آمار تحویل چشمگیر خودروهای تسلا و تبدیل به باارزش‌ترین خودروساز دنیا

برخلاف انتظارات و علیرغم شیوع ویروس کرونا، تسلا در سه‌ماههٔ دوم سال جاری تعداد چشمگیر ۹۰,۶۵۰ دستگاه خودرو را به خریداران تحویل داده است. هرچند این رقم نسبت به تحویل ۹۵,۳۵۰ هزار دستگاهی در سه‌ماههٔ دوم سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است اما نسبت به ۸۸,۵۰۰ دستگاهی که تسلا در سه‌ماههٔ نخست امسال تحویل داد افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است؛ اما موضوعی که این آمار فروش و تحویل تسلا را چشمگیرتر می‌کند این است که فروش هر سه شرکت جنرال موتورز، فورد و فیات-کرایسلر در سه‌ماههٔ دوم سال جاری ۳۰ درصد یا بیشتر کاهش داشته است.

تسلا مجبور شد تقریباً به مدت دو ماه کارخانهٔ خود در کالیفرنیا را تعطیل کند تا شیوع ویروس کرونا کنترل شود اما به گزارش نیویورک‌تایمز، به نظر می‌رسد تسلا با افزایش تهاجمی تحویل خودروهای خود در چین، تعطیلی کارخانهٔ کالیفرنیا را جبران کرده و در دوران اوج شیوع ویروس کرونا به‌طور شگفت‌آوری اوضاع را کنترل کرده و به شرایط عادی بازگشته است. پس از آمار مثبت تسلا در سه‌ماههٔ دوم، ارزش سهام آن به ۱,۲۰۸ دلار رسید که بیشترین میزان در طول تاریخ تسلا محسوب می‌شود.

بدین ترتیب ارزش بازاری تسلا به حدود ۲۱۰ میلیارد دلار رسیده و با عبور از تویوتا به باارزش‌ترین خودروساز دنیا تبدیل شده است. هم‌اکنون ارزش تسلا سه و نیم برابر مجموع ارزش دو شرکت فورد و جنرال موتورز است. این در حالی است که تقاضای بالا برای محصولات تسلا در بازار خودروهای الکتریکی هیچ کاهشی از خود نشان نداده است. این شرکت نه‌تنها تحویل کراس‌اوور مدل Y را اوایل امسال آغاز کرد بلکه در حال ساخت یک گیگا فاکتوری جدید در خارج از برلین آلمان هم هست. همچنین گفته می‌شود تسلا برای احداث کارخانهٔ تولید سایبرتراک، تگزاس انتخاب کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.