آلپینا B3 سریع‌تر از مرسدس AMG GT در زاکسن‌رینگ

آلپینا B3 سریع‌تر از مرسدس AMG GT در زاکسن‌رینگ

آلپینا با معرفی نسل جدید سدان B3 در اواخر سال ۲۰۱۹ یک سدان اسپرت عالی را ارائه کرده بدون آنکه وارد قلمروی نسل جدید M3 شود. حال نشریهٔ اتوبیلد آلپینا B3 را به پیست زاکسن‌رینگ برده تا یک دور سریع را به ثبت برساند. برای این کار، «گودیو ناومن» پشت فرمان خودرو نشسته و تایم ۱ دقیقه و ۳۶.۶۷ ثانیه را به ثبت رسانده است. B3 با این تایم از خودروهایی مثل مرسدس AMG GT با ۱ دقیقه و ۳۶.۸۰ ثانیه، مرسدس AMG C63 S با ۱ دقیقه و ۳۶.۹۶ ثانیه، لامبورگینی اوروس با ۱ دقیقه و ۳۶.۹۹ و مرسدس SLR مک‌لارن با ۱ دقیقه و ۳۷.۱۰ ثانیه سریع‌تر بوده است.

در همین حال، پورشه ۹۱۱ تارگا ۴S با تایم ۱ دقیقه و ۳۶.۶۶ ثانیه، پورشه کیمن GT4 با ۱ دقیقه و ۶.۶۲ ثانیه و ب‌ام‌و M6 کامپتیشن با ۱ دقیقه و ۳۶.۲۰ ثانیه از آلپینا B3 سریع‌تر هستند. پادشاه بلامنازع زاکسن‌رینگ هم مک‌لارن سنا با تایم ۱ دقیقه و ۲۵.۱۹ ثانیه است. سدان کامپکت آلپینا به لطف پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی خود که ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند توانسته این تایم قابل‌توجه را به ثبت برساند.

این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF متصل است که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور با توزیع متغیر گشتاور تحویل می‌دهد. به لطف این ترکیب، B3 ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. این خودرو همچنین از دیفرانسیل عقب لغزش محدود، تنظیم مجدد تعلیق، سیستم اگزوز اسپرت، چندین بهبود آئرودینامیکی، رینگ‌های سفارشی و رنگ‌های بیرونی منحصربه‌فرد سبز و آبی هم برخوردار است. قیمت آلپینا B3 سدان در آلمان از ۸۱,۲۵۰ یورو و نسخهٔ تورینگ یا استیشن از ۸۳,۰۵۰ آغاز می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.