آفرودر الکتریکی بائوجون در راه است، سوزوکی باید نگران شود؟

آفرودر الکتریکی بائوجون در راه است، سوزوکی باید نگران شود؟

آفرودر الکتریکی بائوجون در راه است. تولید این خودرو توسط چینی‌ها نشان می‌دهد خودروسازان ژاپنی باید در بازی الکتریکی‌ها دست بجنبانند. بائوجون کاری را انجام می‌دهد که سوزوکی باید انجام می‌داد. این خودروساز چینی به دنبال تولید یک آفرودر الکتریکی، ارزان‌قیمت و چهار چرخ محرک است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سوزوکی بجای تولید یک نسخه الکتریکی از جیمنی در حال خارج کردن آن از اکثر بازارهای اروپایی است که دلیلش آلایندگی بالای ۱۷۰ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر خواهد بود؛ اما محصول جدید بائوجون چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

همان‌طور که می‌دانید بائوجون برند جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ بوده و جایگاهی بالاتر از برند وولینگ دارد که بیشتر با خودروی کوچک مینی الکتریکی شناخته می‌شود؛ اما آفرودر الکتریکی بائوجون در زمان عرضه مدل جدید کیوی الکتریکی دیده شده است. این خودرو اگرچه فقط برای مدت کوتاهی رؤیت شده اما رسانه‌ها تصاویر نه چندان واضح آن را ثبت کرده‌اند.

به گزارش میدونی و به نقل از کار نیوز چاینا، در ویدئوی موردبحث یک خودروی الکتریکی مدرن و کوچک را می‌بینیم که از طراحی جعبه‌ای با کاپوت مستقیم، نمای جلوی سرراست و درب‌های بزرگ سود می‌برد. عناصر طراحی خشن زیادی نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به لاستیک‌های آفرود، پله‌های جانبی، آینه‌های بزرگ، سپرهای مشکی و ریل‌های سقف اشاره کرد. چراغ‌های جلو نیز از واحدهای LED تشکیل یافته‌اند. به این موارد باید دستگیره‌های درب موسوم به پاپ اوت را نیز اضافه کرد. آفرودر الکتریکی بائوجون فعلاً نام رسمی ندارد اما انتظار می‌رود از پلتفرم بائوجون کیوی استفاده کند هرچند بجای یک پیشرانه الکتریکی از دو واحد استفاده خواهد کرد. کیوی دارای یک پیشرانه در عقب بوده و قدرت ۵۴ یا ۶۸ اسب بخاری دارد. انتظار می‌رود آفرودر جدید این شرکت حداقل قدرت ۱۱۰ اسب بخاری داشته باشد.

به نظر می‌رسد تولید این خودرو توسط بائوجون حرکتی عالی در زمانی باشد که تقریباً تمامی خودروسازان چینی در حال عرضه محصولات نیمه آفرود برای جلب نظر جوانان در شهرهای بزرگ هستند؛ اما به نظر می‌رسد این خودرو جذابیت‌های زیادی دارد. بائوجون کانسپت نزدیک به خط تولید از محصول خود را در نمایشگاه گوانگژو به نمایش خواهد گذاشت و انتظار می‌رود در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه‌اش در بازار چین باشیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.