آغاز تولید شاسی‌ بلند بزرگ هونگچی E115 الکتریکی

آغاز تولید شاسی‌بلند بزرگ هونگچی E115 الکتریکی

درحالی‌که شیوع ویروس کرونا طی سه ماه آغازین سال جاری میلادی باعث آشفتگی وضعیت جهان شده، کشور چین تقریباً این بیماری را پشت سر گذاشته است. پس از آنکه اعلام شد موارد ابتلای جدید به این بیماری در چین تقریباً صفر بوده، شرکت چینی هونگچی اعلام کرد تولید شاسی‌بلند E115 را از سال جاری میلادی شروع خواهد نمود.

فعلاً تاریخ دقیق عرضه این خودرو منتشر نشده اما برخی رسانه‌های چینی مدعی هستند هونگچی به دنبال تولید ۵۱۵۰۰ دستگاه از آن در ۶ ماه اول تولید می‌باشد. با توجه به تقاضای رو به کاهش خودروهای الکتریکی در چین این یک هدف جاه‌طلبانه محسوب می‌شود.

هونگچی E115 اولین بار در نمایشگاه گوانگژوی سال پیش رونمایی و پس از آن در نمایشگاه فرانکفورت دیده شد. البته خودروی نمایشی تنها در حالت کانسپت بوده و هنوز نسخه تولیدی نهایی رؤیت نشده است. احتمالاً مدل تولیدی شباهت زیادی به نسخه مفهومی خواهد داشت. کار طراحی این خودرو توسط گیلز تیلور که قبلاً در رولزرویس مشغول به کار بوده انجام شده است.

طول و پهنای این شاسی‌بلند الکتریکی به ترتیب برابر با ۵۱۶۰ و ۱۷۳۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز ۳۲۵۰ میلی‌متر می‌باشد. نیروبخش E115 یک جفت پیشرانه الکتریکی است که پیشرانه جلویی قدرت ۲۱۸ اسبی و پیشرانه عقبی قدرت ۲۹۹ اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای می‌شوند. باتری ۹۲.۴ کیلووات ساعتی بکار رفته در این خودرو نیز طبق شنیده‌ها برد فراتر از ۶۰۰ کیلومتر ایجاد خواهد کرد.

هونگچی همچنین پیش‌فروش سدان پرچم‌دار H9 را شروع کرده است. این خودرو در هفت رنگ بدنه عرضه شده و از پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۲۵۲ اسبی و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار ۲۷۲ اسبی استفاده می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.