آغاز آزمایش‌های بی ام و M3 هیدروژنی در جاده‌های عمومی

آغاز آزمایش‌های ب‌ام‌و X5 هیدروژنی در جاده‌های عمومی

ب‌ام‌و برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۹ با معرفی کانسپت i Hydrogen NEXT، قصد خود برای عرضهٔ یک خودروی هیدروژنی به بازار را اعلام کرد. در آن زمان، X5 هیدروژنی در مراحل اولیهٔ توسعه قرار داشت اما حالا پروتوتایپ‌های آن برای انجام اولین آزمایش‌ها در جاده‌های عمومی آماده شده‌اند. این شرکت در نظر دارد ناوگانی از پروتوتایپ‌های نزدیک به تولید این خودرو را در شرایط روزمره در جاده‌های سراسر اروپا مورد آزمایش قرار دهد. در طول این آزمایش‌ها، مهندسین ب‌ام‌و عملکرد قوای محرکهٔ سلول سوختی، تکنولوژی‌های شاسی خاص این مدل و سیستم‌های الکترونیکی خودرو را بررسی خواهند کرد.

این برنامهٔ آزمایشی، کانسپت i Hydrogen NEXT را برای تولید در حجم کوچکی در اواخر سال ۲۰۲۲ آماده خواهد کرد. البته بااین‌وجود، ب‌ام‌و قوای محرکهٔ هیدروژنی را به‌عنوان نیروی محرک صنعت خودروسازی آینده نمی‌بیند زیرا این شرکت در جدیدترین بیانیهٔ مطبوعاتی خود توضیح داده است که سیستم‌های سلول سوختی می‌توانند پیشرانه‌های درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی را تکمیل کنند. یکی از اعضای هیئت‌مدیرهٔ بخش توسعهٔ ب‌ام‌و دراین‌باره می‌گوید:

تکنولوژی پیل سوختی هیدروژنی می‌تواند یک گزینهٔ جذاب برای پیشرانه‌های پایدار خصوصاً در کلاس خودروهای بزرگ‌تر باشد. به همین دلیل، آزمایش جاده‌ای خودروهای تقریباً استاندارد با قوای محرکه سلول سوختی هیدروژنی یک نقطهٔ عطف مهم در تحقیق و توسعهٔ ما است

سیستم قوای محرکهٔ X5 هیدروژنی بر اساس قوای محرکهٔ الکتریکی مدل iX3 ساخته شده است. در این سیستم، نیرویی که از طریق واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن تولید می‌شود، به خروجی موتور الکتریکی افزوده می‌شود. حداکثر قدرت تولیدی این سیستم ۳۷۴ اسب بخار است که با قوی‌ترین موتور شش سیلندر بنزینی X5 برابری می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.