آغازِ پایان محصولات دیزلی ب‌ام‌و!

آغازِ پایان محصولات دیزلی ب‌ام‌و!

با سخت‌تر شدن قوانین آلایندگی، چندین خودروساز مشهور جهانی در حال حذف محصولات دیزلی خود هستند.

جدیدترین این شرکت‌ها ب‌ام‌و است که دیگر سری ۲ کوپه و کانورتیبل را با پیشرانه‌های دیزلی در بریتانیا عرضه نخواهد کرد.

به این ترتیب محصولات ساب کامپکت و دو درب ب‌ام‌و فقط با پیشرانه‌های بنزینی در دسترس خواهند بود. سخنگوی این خودروساز آلمانی می‌گوید سری ۲ هم‌اکنون در نسخه ۲۱۸i با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری در دسترس بوده و پرچم‌دار خانواده هم مدل M240i است که به پیشرانه ۳ لیتری مجهز می‌باشد.

سری ۲ دیفرانسیل عقب تنها محصول ب‌ام‌و نیست که به چنین سرنوشتی دچار شده زیرا نسخه‌های دیزلی M50d از مدل‌های X5، X6 و X7 نیز در اروپا عرضه نخواهند شد. حذف پیشرانه ۳ لیتری کواد توربوی این مدل‌ها که قدرت ۳۹۴ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند خبر تلخی است. این نیروگاه باعث می‌شود X5 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشد. همین چند ماه پیش بود که ب‌ام‌و برای وداع با این پیشرانه نسخه سفارشی فاینال ادیشن را معرفی کرد هرچند در حرکتی سورپرایز کننده اعلام شد این خودرو فقط مختص بازار رومانی خواهد بود.

نهایتاً هم باید گفت مینی نیز پیش سفارش کانتری من را متوقف کرده است. البته کوپر D با استانداردهای جدید همخوانی داشته و پیشرانه آن به‌روز شده است هرچند تصمیم به حذف کانتری من احتمالاً به فروش ضعیف آن مربوط می‌شود. سخنگوی مینی گفته که سبد محصولات این شرکت بر پایه سلایق مشتریان به‌روز خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.