آشنایی با کانسپت جذاب ب‌ام‌و X5 لمانز

آشنایی با کانسپت جذاب ب‌ام‌و X5 لمانز

این کانسپت تک ساخت ب‌ام‌و X5 لمانز در دوره‌ای متولد شده که مهندسان باواریا آزادی عمل بیشتری برای استفاده از پیشرانه‌های حجیم داشتند. در حقیقت کانسپت موردبحث جزو هیجان‌انگیزترین شاسی بلندهای تاریخ محسوب می‌شود. X5 لمانز دو دهه بعد از تولید هم جذاب و فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این خودرو دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی مشترک با مک لارن F1 مشهور می‌باشد.

ب‌ام‌و هم‌اکنون نگاهی دوباره به این محصول مفهومی خود داشته تا حدود ۱۰ سال پیش از عرضه نسل اول X5 M تجدید خاطره‌ای با X5 لمانز داشته باشد.

دلیل استفاده از پسوند لمانز در این خودرو به پیشرانه ۶.۱ لیتری قرض گرفته شده از نسخه مسابقه‌ای مک لارن F1 مربوط می‌شود که در مسابقات ۲۴ ساعته سال ۱۹۹۵ حضور داشت. موضوع جالب اینکه پیشرانه بکار رفته در X5 لمانز قوی‌تر است زیرا ب‌ام‌و اجباری برای هماهنگی با قوانین آن زمان نداشته است.

به همین خاطر این قدبلند مفهومی قدرت فراتر از ۷۰۰ اسب بخار داشته که بیش از ۱۲۰ اسب بخار فراتر از قدرت تولیدی F1 مسابقه‌ای می‌باشد. با وجود گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری، این خودرو یک موشک محسوب می‌شد. X5 لمانز کانسپت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای داشت و در یکی از بخش‌های پیست نوربرگ رینگ به سرعت ۳۱۱ کیلومتر در ساعت دست یافت که برای شاسی‌بلندی با وزن بیش از ۲ تن و آئرودینامیکی نه چندان درخشان رکورد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

خب صحبت از جهنم سبز شد و باید گفت این خودرو یک دور نوربرگ رینگ را توانست در ۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه طی کند که فقط ۷ ثانیه کندتر از آئودی RS Q8 رکورددار می‌باشد. X5 لمانز احتمالاً نزدیک‌ترین چیز به شاسی‌بلند خیالی مک لارن می‌باشد.

اما همه‌چیز این کانسپت به پیشرانه آن محدود نمی‌شود چراکه دارای سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب و گیربکس ۶ سرعته دستی می‌باشد. رینگ‌های طلایی BBS نیز جزو شاخصه‌های جذاب X5 لمانز هستند. به این لیست باید اگزوز نصب شده در وسط و صندلی‌های سطلی کابین را اضافه کرد. حتی با وجود پیشرانه‌ای سنگین در بخش جلو نیز این خودرو توزیع وزن بسیار خوب ۵۱ به ۴۹ داشته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.