آشنایی با پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا

آشنایی با پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا

جیپ گرند چروکی تراک هاوک یکی از دیوانه‌وارترین شاسی بلندهای بازار است زیرا از قلب آهنین ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با خروجی ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۸۷۳ نیوتون متر سود می‌برد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با ۳.۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۸۹ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

اگرچه اکثر مشتریان از این پرفورمنس که می‌تواند پورشه کاین توربو را خجالت‌زده کند، راضی هستند اما جان هنسی این‌گونه فکر نمی‌کند. شرکت او مدل ارتقا یافته‌ی تراک هاوک را معرفی کرده که قدرت ۱۲۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۵۴ نیوتون متری دارد.

به لطف این قدرت خارق‌العاده، گرند چروکی هنسی می‌تواند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت فراتر از ۳۲۱ کیلومتر در ساعتی داشته باشد. این شاسی‌بلند همچنین مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۶ ثانیه و با سرعت ۲۳۳ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. این خودرو به حدی سریع است که هنسی ادعا می‌کند تراک هاوک پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند دنیا می‌باشد.

به لطف رسیدن به این رکوردهای خارق‌العاده، گرند چروکی تراک هاوک به پکیج ارتقای HPE1200 هنسی که دارای سوپرشارژر بزرگ ۴.۵ لیتری می‌باشد مجهز شده است. این پکیج همچنین دربردارنده‌ی پیستون‌های آلومینیومی فورج کاری شده و همچنین سر سیلندر و میل‌لنگ جدید می‌باشد. هنسی همچنین بدنه گاز ارتقا یافته، سیستم تزریق هوای بهبود یافته و هدرز فولادی ضدزنگ را بکار گرفته است.

به لطف این تغییرات، پیشرانه قدرت ۱۰۰۳ اسبی و گشتاور ۱۲۰۸ نیوتون متری را در زمان استفاده از سوخت اکتان ۱۰۹ به چرخ‌ها منتقل می‌کند. هنسی اعلام داشته این اختلاف در میزان قدرت تولیدی نشان می‌دهد که قلب آهنین تراک هاوک بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار اعلامی قدرت تولید می‌کند.

صرف‌نظر از اعداد نهایی، قیمت این هیولا از ۱۷۹ هزار دلار آغاز می‌شود. تنها ۲۴ دستگاه از تراک هاوک هنسی تولید می‌شود و همه‌ی آن‌ها به لاستیک‌های رادیال درگ هم مجهز هستند. این خودرو دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که باعث می‌شود بین سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب تغییر وضعیت داده شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.