آشنایی با طرح مطالعاتی مرموز و جالب ب‌ام‌و ZBF 7er

آشنایی با طرح مطالعاتی مرموز و جالب ب‌ام‌و ZBF 7er

کارهای زیادی در پشت‌صحنه صنعت خودرو صورت می‌گیرد و تنها بخش اندکی از آن را می‌توانیم مشاهده کنیم. طراحان سال‌ها قبل‌تر از اینکه خودرویی وارد خط تولید شود آن را تجسم و اصلاح می‌کنند تا در نهایت به طرح نهایی برسند. اخیراً کانال یوتیوب بخش کلاسیک گروه ب‌ام‌و اقدام به نمایش پشت‌صحنه‌ها کرده است. این بار نوبت به یک طرح مطالعاتی مرموز با نام ب‌ام‌و ZBF 7er رسیده که اواسط دهه ۹۰ میلادی توسعه یافته است. این خودرو آشنا به نظر می‌رسد این‌طور نیست؟!

یکی از جالب‌ترین جنبه‌های قابل‌ذکر این خودرو چگونگی ساخت آن است. ب‌ام‌و از روش قدیمی کوچ بیلدینگ برای ساخت این کانسپت به‌صورت دست‌ساز استفاده کرده است. این روش شامل کار کردن با فولاد برای بدنه بوده است. جوجی ناگاشیما طراح این خودرو بوده است. او حتی با دستان خود آج لاستیک‌ها را تراش داده است. محصول نهایی یک سدان آشنا اما عجیب بوده هرچند این کانسپت به عنوان محصولی مستقل توسعه نیافته است. ب‌ام‌و ZBF 7er نشان دهنده جهت‌گیری طراحی این کمپانی در آینده بوده است.

این طرح مطالعاتی سال‌ها پیش از آنکه باواریایی ها دست به استفاده از جلوپنجره‌های بزرگ در خودروهای خود بزنند دارای چنین قطعه حجیمی بوده است. طراحان در این کانسپت آزادی عمل زیادی داشته‌اند. ناگاشیما به چندین ویژگی طراحی کانسپت موردبحث از جمله تریم کروم ادامه یافته از گلگیر به درب‌ها اشاره کرده است. داخل کابین نیز نسخه اولیه از کنترلر چرخشی iDrive ب‌ام‌و را می‌بینیم که سال ۲۰۰۱ در سری ۷ کد E65 معرفی شد.

این کانسپت پیش‌نمایشی از برخی ویژگی‌های طراحی‌ای بوده که بعداً در E65 و حتی برخی محصولات دیگر این خودروساز معرفی شد اما بسیاری از این ایده‌ها اولین بار ۵ سال پیش از معرفی عمومی این خودرو به واقعیت بدل شدند. در این ویدئو به زمان‌بر بودن طراحی خودروها و نیاز به بلوغ ایده‌ها تأکید می‌شود اما حتی پس از گذشت ۲۵ سال هم بسیاری از افراد آماده پذیرفتن جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و روی سری ۴ جدید نبوده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.