آخرین شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس تولیدی، سریع‌ترین و پاک‌ترین خودروی بوگاتی!

آخرین شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس تولیدی، سریع‌ترین و پاک‌ترین خودروی بوگاتی!

بوگاتی آخرین نمونه تولیدی از شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس را تحویل مشتری داد تا به این ترتیب داستان اولین خودروی جاده‌ای دنیا که توانست از سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت (۴۸۳ کیلومتر بر ساعت) عبور کند به پایان برسد. تنها ۳۰ دستگاه از این هیولا در مولشایم تولید شدند و هریک قیمت حدود ۳.۶ میلیون دلاری داشتند. سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس در اواخر سال ۲۰۱۹ وارد کتاب رکوردها شد یعنی زمانی که اندی والاس راننده رسمی بوگاتی توانست در تأسیسات تست Ehra-Lessien فولکس‌واگن سرعت خیره کننده ۴۹۰.۴۸۴ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

به منظور تحقق چنین هدفی مهندسان بوگاتی قدرت پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری شیرون را از ۱۴۸۰ به ۱۵۷۹ اسب بخار رساندند و تغییراتی هم در گیربکس ایجاد کردند. بدنه خودرو نیز دم ‌درازتری پیدا کرد و به‌طور دقیق ۲۵۰ میلی‌متر طویل‌تر شد که این امر باعث بهبود ۴۰ درصدی عملکرد آئرودینامیکی گردید. شیرون استاندارد بدون این تغییرات حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد هرچند این امر زمانی اتفاق می‌افتد که کلید سرعت دوم را در جای خود قرار دهید در غیر این صورت سرعت روی ۳۸۰ کیلومتر در ساعت محدود خواهد شد.

معمولاً یک نکته درباره شیرون کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد و البته جالب‌توجه نیز هست چراکه شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس علاوه بر کسب عنوان سریع‌ترین نسخه شیرون، سبزترین محصول این برند نیز محسوب می‌شود. مصرف سوخت این خودرو بهبود یافته و میزان دی‌اکسید کربن تولیدی نیز از ۵۷۲ به ۴۸۷ گرم در هر کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

کریستف پیچون رئیس بوگاتی می‌گوید:

در تاریخچه غنی بوگاتی خودروهایی وجود دارند که دوران خود را تعریف می‌کنند. تایپ ۳۵ مسابقات خودرویی را تغییر داد و تایپ ۴۱ رویال نیز تعریف دوباره‌ای از اشرافیت داشت. تایپ ۵۷ SC استانداردهای جدیدی برای طراحی وضع کرد و حالا شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس را داریم که به سرعت‌هایی غیرممکن برای خودرویی تولیدی دست یافته است

او ادامه می‌دهد:

این دستاورد باعث می‌شود شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس وضعیتی افسانه‌ای در تاریخ بوگاتی پیدا کند و ما از تحویل تمامی ۳۰ دستگاه این خودرو به بهترین مشتریان خود خرسند هستیم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.