آتش‌سوزی جیپ و جریمه سنگین کرایسلر

آتش‌سوزی جیپ و جریمه سنگین کرایسلر

هیئت‌منصفه دادگاه شهر دکاتور در ایالت جورجیا، شرکت کرایسلر را بابت آتش‌سوزی یک دستگاه جیپ پس از تصادف و مرگ یک کودک خردسال درون آن مقصر شناخت و ۱۵۰ میلیون دلار جریمه کرد.

این حادثه در سال ۲۰۱۲ رخ داد و پس از برخورد یک خودروی وانت از پشت به خودروی جیپ چروکی قدیمی، مخزن سوخت نشت کرده و خودرو دچار حریق شد. در این حادثه کودک چهار ساله‌ای که سوار خودروی عمه خود بود، به طرز دل‌خراشی، زنده‌زنده در آتش سوخت.

اسناد فدرال نشان می‌دهد که حداقل ۷۵ نفر در آتش‌سوزی‌های پس از تصادف این نوع از خودروها، کشته شده‌اند. بنا به نظر هیئت‌منصفه کرایسلر ۹۹ درصد و راننده وانت ۱ درصد مقصر این حادثه شناخته شدند. ۳۰ میلیون دلار از این جریمه بابت نوع رنج ناشی از تصادف دل‌خراش کودک و ۱۲۰ میلیون دلار دیگر بابت ارزش زندگی وی اعلام شده است.

سخنگوی شرکت کرایسلر با ناامیدکننده و غیرمنطقی خواندن این رأی، بر فرجام‌خواهی در دادگاه تجدیدنظر تأکید نمود. هرچند این رأی بعید است تغییر کند، اما هنوز امکان کاهش میزان جریمه وجود دارد.

کرایسلر ادعا می‌کند که این خودروهای SUV به هیچ عنوان خطرناک نیستند. اما این استدلال برای موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها کافی نیست و به همین دلیل از سال ۲۰۱۳، تعداد ۱.۵۶ میلیون خودروی جیپ فراخوان شدند که این رقم سرانجام به ۲.۷ میلیون دستگاه رسید. مشکل این خودروها، نصب باک بنزین در پشت خودرو در قسمتی نزدیک به یدک‌کش است که با یک لایه حفاظتی اضافی، دیگر امکان ورود میله یدک‌کش به مخزن سوخت و نشت سوخت در هنگام تصادف از پشت، کاهش می‌یابد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.