آتش‌بازی فراری ۴۸۸ پیستا در جهنم سبز!

آتش‌بازی فراری ۴۸۸ پیستا در جهنم سبز!

اکثر اوقات وقتی بحث پیست مشهور نوربرگ رینگ می‌شود، تصویربرداری جاسوسی از خودروهای اسپورت به ذهن می‌آید. جدیدترین پروتوتایپ هایی که در این پیست رؤیت شده‌اند تسلا مدل S، نسل جدید هیوندای توسان و جنسیس GV70 و البته یک پورشه پانامرای مرموز بوده‌اند. البته این بار می‌خواهیم درباره‌ی یک خودروی تولیدی که روانه‌ی جهنم سبز با طول ۲۰.۸ کیلومتر شده سخن بگوییم.

البته منظور ما هر خودرویی نیست زیرا به فراری ۴۸۸ پیستا اشاره می‌کنیم که یک سوپرکار با توانایی‌های فوق‌العاده می‌باشد. همه حافظه‌ی بسیار خوبی ندارند بنابراین ابتدا بیایید مشخصات این خودرو را دوباره مرور کنیم. این زیبای ایتالیایی از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری با قدرت ۷۲۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متر استفاده کرده و در قلب تپنده‌ی خود دارای قطعات جدید، اینترکولر بزرگ‌تر، پیستون‌های کاراتر و منیفولدهای اگزوز متمایز برگرفته از ۴۸۸ چلنج است.

تمامی قدرت پیشرانه از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ارتقا یافته به چرخ ها منتقل می‌شود. این گیربکس تنها در ۳۰ میلی‌ثانیه اقدام به تعویض دنده می‌کند. همچنین ۴۸۸ پیستا حدود ۹۱ کیلوگرم سبکتر از مدل ۴۸۸ GTB بوده و ۲۰ درصد داون فورس بیشتری در سرعت‌های بالا تولید می‌کند. خب همه‌ی این موارد برای حضور در نوربرگ رینگ فوق‌العاده به نظر می‌رسند نه؟!

قطعاً این‌گونه بوده و نتایج هم دروغ نمی‌گویند. در ویدئوی منتشر شده، کریستین گبهارت راننده‌ی تست مجله‌ی اسپورت اتو توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را دقیقاً در ۷ دقیقه طی کند. این رکوردی کاملاً احساس‌برانگیز است زیرا این خودرو کاملاً استوک بوده و از لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ R K1 استفاده کرده است. در مقام مقایسه باید گفت این خودرو سریع‌تر از مرسدس-ای ام جی GT R پرو، پورشه ۹۱۱ GT3 RS نسل ۹۹۱.۲ و نیسان GT-R نیسمو بوده است. 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.