آبروریزی کیا پیکانتو در آزمایش‌های تصادف آمریکای لاتین

آبروریزی کیا پیکانتو در آزمایش‌های تصادف آمریکای لاتین

بعد از هیوندای HB20 که به دلیل عملکرد ایمنی ضعیف توسط لاتین انکپ موردانتقاد قرار گرفت، حالا یک محصول دیگر از گروه هیوندای-کیا یعنی پیکانتو هم از سوی این موسسهٔ ایمنی بشدت مذمت شده است. پس‌ازاینکه پیکانتو در آزمایش‌های تصادف لاتین انکپ هیچ ستاره‌ای کسب نکرد، این موسسه کیا را به ارتقاء هاچ‌بک شهری خود فراخوانده است. در آزمایش‌های برخورد از جلو، برخورد جانبی و محافظت از عابر پیاده، پیکانتو در حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال رتبهٔ صفر درصد، حفاظت از سرنشینان کودک ۲۹ درصد، ایمنی عابر پیاده ۵۱ درصد و در سیستم‌های ایمنی رتبهٔ ۷ درصد را کسب کرده است.

پیکانتو در آمریکای لاتین به‌صورت استاندارد فقط با ایربگ راننده عرضه می‌شود اما حتی با نصب ایربگ سرنشین هم تغییری در نتایج ایجاد نشده است. در این خودرو سیستم‌های ABS و ESC هم به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شود و ایربگ‌های جانبی حتی به‌صورت آپشن هم قابل سفارش نیستند. دبیر کل لاتین انکپ دراین‌باره می‌گوید:

کاملاً وحشتناک است که یک خودروساز جهانی مثل کیا، مدل پیکانتو را در بازارهای اروپا با ۶ ایربگ، سیستم محافظت از عابر پیاده و ESC استاندارد با قیمت ۸۷۰۰ یورو عرضه می‌کند درحالی‌که در منطقهٔ ما این خودرو از چنین سطح ایمنی ضعیفی رنج می‌برد. تجهیزات ایمنی نسخهٔ اروپایی در آمریکای لاتین حتی به‌صورت سفارشی هم ارائه نمی‌شوند. لاتین انکپ از کیا می‌خواهد همین الآن دست بکار شده و در پیکانتو و همچنین دیگر محصولات خود در آمریکای لاتین پیشرفت‌ها و بهبودهایی اساسی انجام دهد. لاتین انکپ به مصرف‌کنندگان توصیه نمی‌کند که چنین خودرویی را با این عملکرد ایمنی ضعیف خریداری کنند

رئیس لاتین انکپ هم اظهار داشته است:

غیرقابل‌قبول است که یک خودروساز واحد استانداردی دوگانه داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است که دولت‌ها برای مصرف‌کنندگان یک سیستم اطلاعاتی مستقل و شفاف را به‌عنوان لاتین انکپ ترویج دهند و سطح ایمنی خودروهای فروخته‌شده در این منطقه را بهبود بخشند

لازم به ذکر است، زمانی که نسل سوم پیکانتو در سال ۲۰۱۷ توسط یورو انکپ آزمایش شد، مجموعاً سه ستارهٔ ایمنی را با رتبهٔ محافظت ۷۹ درصد سرنشینان بزرگ‌سال، ۶۴ درصد سرنشینان کودک، ۵۴ درصد عابر پیاده و ۲۵ درصد سیستم‌های ایمنی کسب کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.