آبروریزی سیستم خودران کامل تسلا در تست CNN!

آبروریزی سیستم خودران کامل تسلا در تست CNN!

اوایل هفته جاری سی ان ان ویدئویی از نویسنده بخش حمل‌ونقل خود میشائیل بالابان را منتشر کرد. بالابان به دنبال استفاده از سیستم دستیار راننده پیشرفته FSD تسلا در خیابان‌های نیویورک بود. در یکی از موارد او مجبور به کنترل خودرو شد زیرا سیستم تصمیمات ناهنجار و خطرناکی می‌گرفت.

اگرچه ماهیت این سیستم که در حالت بتا قرار دارد همواره با بحث‌وجدل‌هایی همراه بوده اما باور اکثر افراد این است که تسلا بیشتر جنبه تبلیغاتی این قضیه را در نظر دارد تا عملکرد واقعی آن را. البته که این سیستم می‌تواند بسیاری از توانایی‌های کنترل خودرو را در دست گیرد اما نام سیستم خودران کاملاً برای برخی مشتریان باعث ایجاد سو تفاهم‌هایی شده است.

همان‌گونه که این تست نشان می‌دهد، اگرچه سیستم تسلا در خیابان‌های خلوت عملکرد خوبی دارد اما در شرایط بغرنج‌تر و زمانی که خودروها، عابران پیاده و موتورسواران ظاهر می‌شود دخالت متوالی راننده باید صورت گیرد.

در یکی از صحنه‌ها که دوچرخه‌سواری بین خودروی جلویی و این تسلا قرار داشته سیستم خودران کامل تسلا در تلاش بوده تا از برخورد با دوچرخه‌سوار که ضرورتی هم نداشته جلوگیری کند و به همین خاطر به سمت مقابل که یک کامیون می‌آمده منحرف می‌شود.

در یک وضعیت دیگر خودرو نمی‌تواند موانع موجود در لاین سمت دیگر تقاطع را تشخیص دهد و با شدت به سمت لاین دیگر می‌پیچد. همچنین در سومین مورد هم تسلا در زمانی که چراغ سبز است توقف می‌کند.

بالابان درباره این سیستم می‌گوید: “خب می‌بینید که این سیستم باعث می‌شود رانندگان دیگر ناراحت شوند.” او اذعان می‌کند شاید ناراحتی‌اش در استفاده از این سیستم روی نتایج تست موردبحث تأثیر داشته باشد اما ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهد در برخی موقعیت‌ها بدون دخالت راننده قطعاً تصادف رخ می‌داد.

اگرچه رانندگی در شهر نیویورک برای رانندگان انسانی هم عملی چالش‌برانگیز است اما بالابان می‌گوید سیستم خودران کامل تسلا عملکرد صحیحی ندارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.