آئودی SQ5 یک دیزل اسپرت

آئودی SQ5 یک دیزل اسپرت

در آئودی، خودروهایی که با نام S آذین می شوند، تقریبا در حد و اندازه های خودروهای AMG بنز یا M ب ام و تیون می شوند. آئودی با ارائه یک مدل اسپرت از Q5 که یک کراس اوور کوچک و جمع و جور است، پادشاه این سری از خودروهای خود را بعد از سالها به خیابان ها خواهد فرستاد.

پیش از این قوی ترین موتور Q5 یک موتور شش سیلندر بنزینی با قدرت ۲۶۶ اسب بخار بود و قوی ترین موتور دیزل آن هم که تنها در سال ۲۰۰۸ ارائه شده بود، ۲۳۷ اسب بخار توان داشت. حالا این خودرو که از سال ۲۰۰۹ بدون تغییر مانده و سال آینده فیس لیفت آن معرفی خواهد شد، یک قلب پرتوان سه لیتری دیزلی با توان ۳۱۳ اسب بخار را در سینه خود خواهد یافت. این موتور توربو دیزل می تواند ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور نیز تولید کند که در دورهای موتور ۱۴۵۰ تا ۲۸۰۰ دور در دقیقه قابل برداشت است.

با چنین گشتاوری، شتاب صفر تا صد ۵.۱ ثانیه ای برای این خودروی شاسی بلند، قابل دستیابی است. اما طبق معمول حداکثر سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. گیربکس هشت سرعته خودکار و سیستم انتقال نیرو به هر چهر چرخ کواترو وظیفه انتقال بهینه قدرت به جاده را بر عهده می گیرند.

از نکات جالب SQ5 TDI که اولین خودروی S آئودی با موتور دیزل هم هست، مصرف سوخت آن است که تنها ۷.۲ لیتر اعلام شده و قابل قیاس با شاسی بلندهای اسپرت دیگر نیست.

سیستم تعلیق نسبت به نمونه های استاندارد، ۳۰ میلی متر کاهش ارتفاع داشته و یک سیستم فرمان پویا نیز با قابلیت تغییر نسبت چرخش روی این خودرو توسعه یافته است.

در فیس لیفت ارائه شده، سپرها، جلو پنجره و چراغها تغییر یافته اند. جلوپنجره مشبک با نوارهای دوتایی جایگزین شده و اسپویلر سقفی و ضربه گیر هم اصلاح شده اند. در نمای خودرو استفاده بیشتر از قطعات براق آلومینیومی به چشم می آیند.

در داخل اتاق هم صندلیهای اسپرت جدید با چرم آلکانترا و قابلیت انتخاب در چهار رنگ و متریال مثل کربن، چوب و آلومینیوم و نشانهای سه بعدی S و شکل خاص فرمان خودرو و میدونیها، از جذابیتهای این خودروی آئودی می باشند.

SQ5 TDI در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ در بازار اروپا ظاهر خواهد شد. قیمت این آئودی ۵۸,۵۰۰ یورو اعلام شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.