آئودی RS3 تیون شده در برابر تسلا مدل S پلد، کدام‌یک سریع‌تر است؟

آئودی RS3 تیون شده در برابر تسلا مدل S پلد، کدام‌یک سریع‌تر است؟

خودروهای بسیار معدودی در دنیا می‌توانند با تسلا مدل S پلد رقابت کنند. این گزاره درباره خودروهای استاندارد کارخانه‌ای صدق می‌کند و همه می‌دانیم که خودروهای الکتریکی با گشتاور آنی خود شتاب گیری وحشتناکی دارند. خودروهای درون‌سوز از چنین مزیتی بی‌بهره هستند هرچند با تیونینگ درست و اصولی می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند؛ اما آیا تیونینگ هم برای شکست دادن مدل S پلاد کافی است؟

 دو خودرو در مسابقه‌های جذابی به مصاف یکدیگر می‌روند و نکته قابل‌توجه اینکه تسلا از فرمان یوغ استفاده می‌کند.

ابتدا نگاهی به ارقام و اعداد داشته باشیم. RS3 از پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری تیون شده استفاده کرده است و قدرت ۷۵۳ اسب بخاری دارد. این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. وزن این خودرو هم ۱۵۷۴ کیلوگرم است.

مدل S پلد از سه پیشرانه الکتریکی استفاده کرده است و قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری دارد. این نیرو هم به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود اما نکته مهم به وزن بالای تسلا (۲۱۸۴ کیلوگرم) مربوط می‌شود. موضوع جالب اینکه نسبت قدرت به وزن هر دو خودرو تقریباً مشابه است و برای RS3 تیون شده و مدل S پلد به ترتیب ۰.۲۱۷ و ۰.۲۱۲ است.

آیا این آئودی تیون شده می‌تواند مدل S پلد با شتاب گیری وحشیانه را شکست دهد؟ فکر می‌کنیم همه پاسخ این سؤال را می‌دانید اما این درگی بی‌فایده نیست. دو خودروی سریع، دو فلسفه متفاوت، یک برنده!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.