آزمون درگ؛ فراری SF90 استرادله در برابر مکلارن ۷۶۵LT

 آزمون درگ؛ فراری SF90 استرادله در برابر مکلارن ۷۶۵LT

سوپراسپرت‌های مدرن مکلارن و فراری در یک تست درگ، رقابت کردند. این خودروها از نظر پیشرانه و توانایی فنی، متفاوت هستند.

فراری SF90 استرادله، قوای محرک پلاگین هیبرید دارد. این سوپراسپرت از موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۷۷۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند که به‌تنهایی، برای شتاب‌گیری کافی به نظر می‌رسد؛ اما سه موتور برقی هم روی SF90 نصب شده است تا مجموع قدرت به ۹۸۶ اسب‌بخار با نهایت گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر برسد. این مدل در مقایسه با لافراری، ۳۷ اسب‌بخار قدرت بیشتر و ۱۰۰ نیوتن‌متر افزایش گشتاور دارد.

فراری SF90 استرادله دارای ۳ موتور برقی است که یکی در عقب و ۲تا در جلو با مجموع قدرت ۲۱۷ اسب‌بخار، هماهنگ با قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر در تاریخ فراری، تنظیم شده‌اند. در آزمون‌های غیررسمی، سرعت‌گیر صفر تا صد کیلومتربرساعت SF90 استرادله، ۲/۲ تا ۲/۴ ثانیه اندازه‌گیری شده است.

هم‌اکنون، مدل ۷۶۵LT گران‌ترین محصول تولید انبوه موجود در سبد مکلارن است. این خودرو، نسخه‌ای ارتقا یافته از ۷۲۰ محسوب می‌شود اما علاوه‌بر بدنه‌ی کشیده‌تر، تجهیزات فنی متفاوت نیز دارد.  مک‌لارن ۷۶۵LT مثل مدل ۷۲۰ از پیشرانه‌ی چهارلیتری تویین‌توربوشارژ V8 استفاده می‌کندتا قدرت ۷۵۴ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر داشته باشد. به‌لطف تمام تغییرات فنی، ۷۶۵LT در ۲/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و ۷/۲ ثانیه زمان لازم می‌برد تا از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

آستانه قیمت فراری SF90 استرادله، ۵۰۷ هزار دلار است؛ درحالی‌که مکلارن ۷۶۵LT،  به قیمت ۳۷۵ هزار دلار فروخته می‌شود. روی کاغذ، فراری نسبت به مکلارن برتری فنی دارد؛ اما شرایط این خودروها روی پیست در مسیر مستقیم، برنده‌ی واقعی را مشخص می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.